Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Äta måbär!  (läst 15420 gånger)

Miamiamia

  • Inlägg: 23
    • Uppland
Äta måbär!
« skrivet: 14 jul-11 kl 21:37 »
Jag vill diskutera måbär med er! Jag har idag ätit någon deciliter måbär. De är så goda :-) Men små, iaf än så länge. Det finns olika inställningar till dessa bär. Enligt giftinformationscentralen är de ofarliga. Men de påstås enligt andra ge något slags rus om man äter fler än få! Jag väntar med spänning men känner inget än. Det sägs finnas en giftig sort i södra sverige, jag får väl se om jag överlever natten. Nästan överallt på internet kan man läsa att bären smakar tråkigt. Detta förstår jag inte. Alla gånger jag testat måbär har jag tyckt de varit goda. De är söta och har ingen äcklig bismak. De har inte mycket syra, men det är ju bara gott att slippa! Bären är vackra. Jag ska plocka av buskarna i häcken och antingen äta färska, göra sylt, torka eller frysa in. Är det någon som har någon åsikt om måbär som ni vill dela med er av så vore det kul!

Davvve

  • Inlägg: 73
    • -
SV: Äta måbär!
« Svar #1 skrivet: 18 jul-16 kl 19:16 »
Bumpar denna.  Vår dotter hittade en fin måbärsbuske och plockade några bär. Vet inte hur många hon ätit...

christelle

  • Inlägg: 7772
    • Blekinge
SV: Äta måbär!
« Svar #2 skrivet: 18 jul-16 kl 19:27 »
Bumpar denna.  Vår dotter hittade en fin måbärsbuske och plockade några bär. Vet inte hur många hon ätit...
https://www.giftinformation.se/searchpage/?query=m%C3%A5b%C3%A4r&page=1
The woods are lovely, dark and deep.
But I have promises to keep,
and miles to go before I sleep.   R. F.

kurt

  • Inlägg: 3488
SV: Äta måbär!
« Svar #3 skrivet: 18 jul-16 kl 20:32 »
Vid den här tiden på året så kommer det ofta frågor som rör barn som ätit svamp eller bär. Kanske borde barnen få äta något som smakar riktigt illa t ex pepparriska, så äter det barnet knappast svamp igen!

Ett svart får

  • Inlägg: 9921
    • Bohuslän
SV: Äta måbär!
« Svar #4 skrivet: 18 jul-16 kl 20:37 »
Jag åt måbär häromdagen faktiskt, och det var det tråkigaste bär jag ätit. Den smakade ju ingenting, varken gott eller äckligt, surt eller sött.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

316 gäster, 2 användare
xaelanar, Oskari

* Forum

* Om tidningen Åter



- Den bästa tidningen någonsin.
/Karl-Lucas

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser