Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne: Närke Livskamrat/sambo  (läst 3243 gånger)

Manimals90

  • Inlägg: 3
  • Djur- och naturälskare🍀🌼❤️
    • Närke
Närke Livskamrat/sambo
« skrivet: 06 mar-22 kl 21:53 »
Hej!
Jag är en glad, positiv och social tjej på 31 år. Jag är en riktig naturälskare. Jag är gärna i skogen och tar lugna promenader. Baka, fotografera, trädgårdsarbete och allt inom miljö och hållbarhet är några av mina största intressen. Att gå i butiker och konsumera mycket kläder och prylar är inte vad jag föredrar. Jag är mycket hellre ute och promenerar i naturen, umgås med vänner och familj och påtar i trädgårdslandet. Har dock inget eget ännu vilket jag drömmer om att ha.

Jag bor i lägenhet i Örebro (en bit bort från centrum, har skog bakom lägenheten). Jag bor med min katt som liksom mig älskar att strosa i skogen. Både jag och min katt är morgonpigga och tar skogspromenader nästintill varje morgon. Jag jobbar just nu som vikarie på förskola vilket passar mig då jag tycker mycket om barn. Jag är även aktiv i några föreningar inom miljö och natur

För ett par år sedan började jag en folkhögskolekurs inom hållbar omställning i teori och praktik då en stor del var om ekologisk odling och permakultur. Blev mer intresserade av detta under året jag gick på kursen. Bodde då i kollektiv med mina vänner från klassen och var självförsörjande på grönsaker, potatis och annat.

Saknar att ha odlingar och önskar att jag kunde få "påta i trädgård" ofta. Djur är också viktigt i mitt liv vilket jag också hoppas skaffa fler än min katt. Och ett litet eget bageri eller gårdscafé vore heller inte så dumt att ha då jag kan baka mycket surdegsbröd och annat gott??.

Jag önskar att jag kunde få träffa en kille i min ålder (eller ett par år yngre eller äldre), som delar mina intressen med natur, djur och helst även miljö och odling. Killar som sitter framför datorn eller tv-n från morgon till kväll är inte så passande mig dårå. Utan någon som tycker om att vara ute oavsett väder och vandra, plocka svamp och bär eller vara aktiv på annat sätt utomhus.

Jag önskar att få bo tillsammans med dig som respekterar,accepterar mig för den jag är oavsett om jag inte sminkar mig, följer modet osv. Rökning och snus är inget jag heller är förtjust i så vore ju bra om du var fri från detta.

Var hittar jag dig i landet? Finns du förhoppningsvis i Örebro med omnejd? Kontakta mig om du tycker att du passar in på beskrivningen?

Men fler vänner som gillar friluftsliv (både killar och tjejer) är ju heller inte fel att få??!
« Senast ändrad: 07 mar-22 kl 17:00 av Manimals90 »
Intresserad av all miljö- och naturfrågor, odling, ekologiskt byggande, återbruk, fotografering, matlagning och bakning. Men det viktigast i mitt liv är att umgås med familj, vänner och djur. Men även att vara mycket ute i naturen.

Alexn72

  • Inlägg: 1466
    • Skåne
SV: Livskamrat/sambo
« Svar #1 skrivet: 07 mar-22 kl 06:42 »
Jag tror du glömt uppge ålder.
Lycka till i sökandet

Oktoberräv

  • Inlägg: 1
    • Dalarna
SV: Livskamrat/sambo
« Svar #2 skrivet: 07 mar-22 kl 10:35 »

Jag skulle chansa på att hon är född 1990, med tanke på användarnamnet. Eller så är hon 90 år, vilket känns mindre sannolikt. :D Så antingen söker hon någon som är runt 27-33 eller 87-93. Dåliga nyheter i vilket fall för min del.

Vasa

  • Inlägg: 318
    • -
SV: Livskamrat/sambo
« Svar #3 skrivet: 07 mar-22 kl 14:10 »
Min gissning är att hon är född 90 och hon "glömde" den av en anledning, det är en klok och kreativ tjej den här...
Oktoberräv ge inte upp så lätt! Hon vill ha kompisar också.. eller vem vet en Fredrik Åkare kan alla bli nån gång och Cecilia Lind behöver inte vara en thailändska varje gång..   

seeker

  • Inlägg: 21
    • Småland
SV: Livskamrat/sambo
« Svar #4 skrivet: 07 mar-22 kl 15:10 »
Om ni kollar profilen så har folk ofta skrivit sin ålder m.m där. I detta fall 31 år

Manimals90

  • Inlägg: 3
  • Djur- och naturälskare🍀🌼❤️
    • Närke
SV: Livskamrat/sambo
« Svar #5 skrivet: 07 mar-22 kl 17:11 »
Ja precis, hade glömt skriva "den lilla detaljen" alltså min ålder som fler gissat rätt på 31år☺. Så utifrån mitt användarnamn så var det som sagt födelseår och inte ålder 90år😀. Men vänner med liknande gemensamma intressen kan ju också var kul att ha ändå🙄.
Intresserad av all miljö- och naturfrågor, odling, ekologiskt byggande, återbruk, fotografering, matlagning och bakning. Men det viktigast i mitt liv är att umgås med familj, vänner och djur. Men även att vara mycket ute i naturen.

cederbusch

  • Inlägg: 64
  • Färre prylar och måsten tack
    • Närke
SV: Livskamrat/sambo
« Svar #6 skrivet: 16 mar-22 kl 20:35 »
Kan inte tänka mig att det är särskilt många män i det här forumet som sitter framför tv eller dator morgon till kväll.

Eller ja, det uppstod som en fråga nu känner jag: @Manimals90, utesluter det även män som har ett arbete som innebär att de sitter vid en dator 8 timmar om dagen?
Färre prylar och måsten tack

Danielnr1

  • Inlägg: 1
    • Södermanland
SV: Livskamrat/sambo
« Svar #7 skrivet: 22 mar-22 kl 14:59 »
Hej

Jag tvättar mina kläder för hand...(sant)
Jag kallar mig vegan
Jag sätter en ära i att konsumera så lite som möjligt.
Jag har inga dreads, jag har ingen bil, jag är rädd för hästar och kor. De får inte finnas där jag ...bor.
Jag är ingen socialt missanpassad enstöring, tvärtom utbildad socionom och förskollärare, aktiv i flera föreningar.
Sjunger i kör, han gör, tenor /barryton.
Någon gång ska jag bo i en liten liten stuga ....

mlindfors

  • Inlägg: 5
    • -
SV: Livskamrat/sambo
« Svar #8 skrivet: 30 mar-22 kl 12:14 »
Själv har jag inga svårigheter med att i den första meningen kunna utläsa ”31 år”.
Hur kan precis allihop ha missat det?

seeker

  • Inlägg: 21
    • Småland
SV: Livskamrat/sambo
« Svar #9 skrivet: 30 mar-22 kl 12:59 »
Själv har jag inga svårigheter med att i den första meningen kunna utläsa ”31 år”.
Hur kan precis allihop ha missat det?

Skulle kunna bero på att det lades till efteråt  :)

MuirHill

  • Inlägg: 14
    • Västergötland
SV: Livskamrat/sambo
« Svar #10 skrivet: 13 maj-22 kl 17:24 »
Hej på sig fröken. Läste dina önskemål här. Inte kan man veta hur aktuell din text är nu men i alla fall. Jag har en vovve stor som en "Kalv" och hon väcker vid 6 tiden och vill gå ut. Hon har haft en kattkompis förut. En täppa att påta i mm kan du också ha här. Jag gilla din beskrivning och hänvisar till min annons under rub. bostad finnes "Torparkärring" Som jag skriver där finns inget krav på något stadigvarande boende om man inte så önskar. Mvh Tg

ekoknutte

  • Inlägg: 18
  • ekoknutte
    • Närke
    • lindstedt.74@gmail.com
SV: Livskamrat/sambo
« Svar #11 skrivet: 13 jan-24 kl 11:20 »
Jag hoppas du hittar din drömkille . Jag , din blivande kompis vill ha ekologisk mat . Har varit volontär inom ekologisk  odling i 3 länder . I sverige var jag volontär flera år Följer gärna med dig  å andra ut i skogen . Även om det blir oftare vid torrt väder .m.m . Tobaksnyttjande  är äckligt å osunt . Jag vill inte ha mjäll från håriga djur i ansiktet . Men störs inte av att andra har det.  Totalrenoverar mitt hus nu . Vet inte hur jag ska orka odla oxå nu. När jag senare vet  bättre hur odling å husrenovering inte behöver krocka . Vill jag ha en trädgård som sköter sig själv . Frukt-träd , bärbuskar perenna örtkryddor . Jag är rädd för att binda upp mig för mera arbete . Tänk om jag inte orkar å hinner.  Tappar lusten . Då förfaller det arbete jag lagt ner.  Jag sminkar mig inte heller  :D . Länge sen jag var i en butik som säljer nya kläder el prylar . Dator el tv har jag inte haft på länge . Har oxå bott i kollektiv även om det var länge sen . Mvh din kompis Erik
lev nu. sen är det försent . men tänk efter före


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

307 gäster, 1 användare
ChickenLady

* Forum

* Om tidningen Åter



- Har nu köpt mina första nummer av Åter och de var över förväntan. Mycket innehållsrika och informativa, och bra blandning. Inspirerande att läsa om andras berättelser och tankar. Även min familj uppskattade tidningen och kommer att läsa fler nummer.:)
/Johanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser