Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Jordfräs  (läst 804 gånger)

Leif Wahlström

  • Inlägg: 1
Jordfräs
« skrivet: 30 jul-20 kl 00:12 »
Har köpt en gammal Husqvarna T520.
Enligt tidigare ägare så vägrar den starta.
Någon som har en bruksanvisning och en sprängskiss på motorn ????

torbjorn

  • Inlägg: 13749
    • Medelpad
SV: Jordfräs
« Svar #1 skrivet: 30 jul-20 kl 10:41 »
Vad är det för fabrikat och typ av motor? Bild?  De vanliga amerikanska motortillverkarna (B&S och Tecumseh) har sprängskisser och annan dokumentation liggande ute på nätet, lätt att hitta om man bara har motorns typbeteckning. Det har ingen betydelse att det är just en Husqvarnamaskin motorn sitter på.


Rent allmänt får man vara beredd på förgasarrengöring och att se över tändsystemet.  Det är fullt normalt att man måste ta loss svänghjulet och putsa av brytarspetsarna om motorn har stått mer än ett år (och om den är så gammal att den inte har brytarlöst tändsystem). Om den har stått fuktigt till kan man behöva byta kondensator. Se upp med märkeslösa tändstift av undermålig kvalitet, de har ofta ställt till med huvudbry för den som ska försöka få igång en sån där motor. Oftast är originaltändstiftet bättre än något nyköpt suspekt.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

545 gäster, 6 användare (2 dolda)
Tli, Anders Flix, Mahok, Burn0ut

* Forum

* Om tidningen Åter



- Har tidigare prenumererat. Var så nöjd att jag gav bort en prenumeration. Nu gör jag det igen. En jättebra present tycker jag!
/Margareta Mattsson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser