Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  csa eller matkooperativ i södra skåne sökes!  (läst 1238 gånger)

kerstinbirger

  • Inlägg: 0
    • -
csa eller matkooperativ i södra skåne sökes!
« skrivet: 12 aug-14 kl 10:32 »
hej!

jag har ganska nyligen flyttat till skåne och bott på en gård, men till hösten kommer jag bo utan möjlighet att odla eget. i uppsala var jag med i ett matkooperativ där vi köpte grönsaker från ramsjö gård och havre, bovete, råg m.m. från lokala bönder.

jag letar nu efter antingen en gård som tar emot wwooffare till att komma och jobba några timmar i veckan emot grönsaker, eller om det redan finns något slags matkooperativ där en kan köpa ekologiska grönsaker eventuellt "andrahands" till ett billigare pris.

jag kommer bo i svarte så jag letar efter något där runtomkring!
väldigt tacksam för alla slags tips!
det kanske finns fler som är intresserade av något liknande?

kerstin


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

724 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter



- Tidningen åter har jag läst i några år som prenumerant innan dess läste jag hos vänner. Genom åren har jag utvecklats det har även tidningen och att ledaren skrivs av en så härlig och äkta människa som erkänner att man ibland får ge upp och tänka om. ALLA borde ha tidningen!
/ Maria

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser