Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Varför duvor?  (läst 7077 gånger)

Daniel Sörensen

  • Inlägg: 3005
  • Människan är naturens enda misstag.
    • Södermanland
    • Fotoalbum
SV: Varför duvor?
« Svar #20 skrivet: 28 jun-12 kl 09:10 »
Men blir de inte tagna utav rovfåglar när de flyger fritt? Har funderat på att ha duvor men de verkar skita på alla hustaken, stämmer det?
Jo visserligen. Har man mycket rovfåglar så får man räkna att en och annan blir tagen. Men har man en flock på 10-15 stycken så kommer de föröka sig väldigt fort, nästan så man är glad om några blir tagna då och då.
Nja, regnet tar nog bort det värsta, inget jag tänkte på i alla fall.
Tidigare bott på gård i Småland och på Gotland där jag ägnade mycket tid åt fjäderfäuppfödning och självhushållning.
Bor nu i lägenhet i Södermanland och spenderar dagarna med balkongodling, fågelskådning och fotografering.
Mina bilder finns på: www.flickr.com/danielmsorensen

Henrik Penrik Filivilivenrik

  • Inlägg: 4602
  • F.d. Armand
    • Blekinge
    • Hönsbloggen
SV: Varför duvor?
« Svar #21 skrivet: 28 jun-12 kl 13:14 »
Skogsduvorna klarar sig ju undan rovfåglar...
Skötare av en liten hushållsflock av mestadels blandrashöns, samt svenska myskankor.

Daniel Sörensen

  • Inlägg: 3005
  • Människan är naturens enda misstag.
    • Södermanland
    • Fotoalbum
SV: Varför duvor?
« Svar #22 skrivet: 28 jun-12 kl 14:06 »
Skogsduvorna klarar sig ju undan rovfåglar...
Skogsduvor ja, men de brukar inte normalt sitta på hustak och vara ljusa färger  ;D
Tidigare bott på gård i Småland och på Gotland där jag ägnade mycket tid åt fjäderfäuppfödning och självhushållning.
Bor nu i lägenhet i Södermanland och spenderar dagarna med balkongodling, fågelskådning och fotografering.
Mina bilder finns på: www.flickr.com/danielmsorensen

pyromanen

  • Gäst
SV: Varför duvor?
« Svar #23 skrivet: 28 jun-12 kl 21:30 »
Skogsduvorna klarar sig ju undan rovfåglar...
skogsduvan är väl rödlistat numera, så allt för bra verkar de inte klara sig i tillvaron  ;)

TheoA

  • Inlägg: 259
    • Södermanland
SV: Varför duvor?
« Svar #24 skrivet: 28 jun-12 kl 22:25 »
Kan man använda en gammal våningsbur för kaniner som duvslag? Kanske skulle ha några här, de hohoar ju så trevligt :) Men jag vet ingen som säljer här i närheten.
« Senast ändrad: 29 jun-12 kl 00:15 av Almarna »
Bor i sörmland med min familj och 130 kor, både kött- och mjölkkor, 25 höns, 2 katter, 10 vaktlar, och 3 akvarium.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

802 gäster, 3 användare (2 dolda)
Be

* Forum

* Om tidningen Åter



- Att jag läst samtliga gamla nummer som fanns att få tag på för utlåning av denna tidning säger väl en hel del om vad jag tycker om den. En del av dem har jag lånat flera gånger. Jag älskar tidningen! Den är idérik, hoppingivande, livsbejakande, inspirerande och informativ och får mig att sjuda av iver och verksamhetslust. Jag kommer att köpa gamla nummer några i taget och nu är det verkligen dags att starta en prenumeration!
/Anneli

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser