Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

 

Författare Ämne:  Tips på blommor/växter till paddocks sluttning  (läst 407 gånger)

varmavantar

  • Inlägg: 10
    • Småland
Tips på blommor/växter till paddocks sluttning
« skrivet: 07 aug-20 kl 08:21 »
Hej! Jag har en paddock (ridbana) som har en kortände som gränsar till en sluttning uppåt. Den är ca  1.5-2meter hög och ganska brant. Längden ca 25 meter. Paddocken är alltså utgrävd ur sluttningen.
Hursomhelst så är den väldigt ful, det växer inget i sluttningen, bara tråkig pinnmo och sten. Jag undrar om det finns någon växt som skulle kunna trivas där och som kunde täcka över den fula sluttningen? Nån slags tålig marktäckare, gärna med blommor.
Det är ett soligt läge, och kommer nog att vara rätt så torrt, och jag kommer att glömma bort att vattna och greja med det, så nåt som sköter sig själv och sprider ut sig självmant vore toppen. Jag har fått förslaget mossflox, men jag läste att de inte får torka ut...

Jordmånen är väldigt mager... Jag funderade på att försöka lägga över ett hönsnät och försöka få plantjord (eller hästgödsel, det har jag gott om!) att ligga kvar...? Några tips på det?

Tack på förhand!
« Senast ändrad: 07 aug-20 kl 08:29 av varmavantar »


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

311 gäster, 1 användare
xaelanar

* Forum

* Om tidningen Åter



- Så mysig, inspirerande och härlig tidning! Sätter igång en känsla av att allt är möjligt. Vill bli självhushållare nu! I framtiden ska vi ha våran gård och Jag längtar så! Livet kan vara bra underbart och det är värt att kämpa för sin dröm så vi kan leva på riktigt. Inte i samhällets ekorrhjul utan ta tillvara på livet till fullo.
/ Linda

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser