Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  En testikel  (läst 22397 gånger)

Partax

  • Inlägg: 29
    • Västergötland
SV: En testikel
« Svar #20 skrivet: 28 mar-11 kl 19:23 »
människor med allergier får ju oxå få barn, men på hundarna som vi väljer partner åt kan vi avla bort detta, då borde ju krypto hanar som löper stor risk att få problem inte få sprida detta? kanske, vad vet jag ???

bopålandet

  • Inlägg: 11
    • Västergötland
SV: En testikel
« Svar #21 skrivet: 31 okt-11 kl 13:53 »
Jag har haft ett antal hanar varierande raser har aldrig varit med om vandrande testiklar.
Har haft rottis två styck schäfer en styck och en Grand Danois dom har haft sina juveler i påsen hela tiden.
Skulle inte avla på hanar med ping pong testiklar.

Guran

  • Inlägg: 330
    • Lappland
SV: En testikel
« Svar #22 skrivet: 31 okt-11 kl 14:00 »
Testiklarna kan fara upp och ner länge. Inte vanligt att de gör det efter sex månaders ålder men det händer.

Krypt- och monorchism är ärftligt; det märks tydligt på vissa linjer/raser. I ex vis GB har det varit (är?) tillåtet använda dessa i avel och naturligtvis blir spridningen efter detta.

Behöver inte vara farligt men kan vara grunden till olika kommande besvär. Jag tycker inte man ska operera "förebyggande"!


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

388 gäster, 3 användare
ärt, Galaxie, javill

* Forum

* Om tidningen Åter



- Otroligt mycket läsvärda artiklar. Jag väntar alltid med spänning på nästa nummer, en otroligt bra tidning!
/ Pia Elldalen

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser