Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Påfåglar och fasaner.  (läst 2158 gånger)

8zw

  • Inlägg: 433
    • Södermanland
Påfåglar och fasaner.
« skrivet: 10 jun-07 kl 15:17 »
Hur stort utrymme behöver påfåglar om de ska vara i en inhängnad?
Och hur stort skulle fasaner behöva?
Påfågelduvor.

BitterKing

  • Inlägg: 19
    • [DIST]
Re:Påfåglar och fasaner.
« Svar #1 skrivet: 10 jun-07 kl 17:13 »
Har 9*3.80 till fåglarna,,, 3 påfåglar och en massa höns,,, ankorna är där ibland oxå.
Månskens bonde som snöat in på fåglar. Man vill ju bara ha fler och fler.
Bor med Dolvis på en gård med Katter, får, höns, vaktlar, ankor och påfåglar,,,, och så de där jävla fästingarna förstås.

8zw

  • Inlägg: 433
    • Södermanland
Re:Påfåglar och fasaner.
« Svar #2 skrivet: 10 jun-07 kl 17:44 »
Men hur stort skulle en påfågeltupp + 1-3 hönor behöva om de var de enda marklevande fåglarna i inhängnaden?
Påfågelduvor.

Exotica

  • Inlägg: 843
    • Hejdeholms Gård
Re:Påfåglar och fasaner.
« Svar #3 skrivet: 11 jun-07 kl 14:55 »
Kan du inte ha dem lösa? De "träar" ju på nätterna så skydd mot angrepp fixar de ju själva. Av alla våra fåglar så är påfågeln den som jag upplever som mest frihetstörstande. Pga katter, svartfågel mm så måste jag stänga in hönan med kycklingar när de kläcks och det bär mig så emot så nu i år har jag bestämt mig för att plocka äggen och låta en vanlig höna kläcka dem istället.
Lama, alpacka, jak & kamel - underbara nyttodjur!

8zw

  • Inlägg: 433
    • Södermanland
Re:Påfåglar och fasaner.
« Svar #4 skrivet: 11 jun-07 kl 15:57 »
Kommer nog låta de gå lösa om inte grannarna har något emot det men på vintern vill jag ha de i en inhängnad. Finns både grävling och räv i skogen bakom vårt hus men de kanske inte ger sig på påfåglar?
Men tror nog jag börjar med att skaffa fasaner eftersom de är mindre och inte låter lika högt som påfåglar. så får jag vänta tills jag har byggt en större inhängnad innan jag skaffar påfåglar.
Vill gärna veta vad de äter också.
Påfågelduvor.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

821 gäster, 10 användare (2 dolda)
xaelanar, Björkris, addebadde, Thomas Lindberg, ärt, beekeepern, Ahlman, Banelinjen

* Forum

* Om tidningen Åter



- Hämtade just ut 11 gamla nummer av tidningen och skrockade välmående när jag öppnade paketet. Det ska bli så intressant att läsa dessa <3 Flera av sakerna känns väldigt aktuella just nu. Har bla funderat på jordkällare, flytta en timring och veganmat för självhushållare. Nu är jag ingen äkta vegan då jag blev lika glad över att ett nummer handlar om beredning av fårskinn men jag äter veganskt.
/Anna W

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser