Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne: Västergötland Eko-tjej söker partner!  (läst 2312 gånger)

LoveSol111

  • Inlägg: 1
    • Västergötland
Västergötland Eko-tjej söker partner!
« skrivet: 13 aug-23 kl 14:57 »
Hej! Jag är en tjej på 26 år. Bor på landet i Skaraborg med hund och katt, jobbar som konsthantverkare. Jag tycker om vackra, konstnärliga miljöer. Drömmer om missionshus, faluröda gårdar och konstnärsliv med barn/familj. Är inte en självhushållare men äter mestadels eko, lokalproducerat och ser det ekologiska som en livsstil. Det innefattar även en medvetenhet om annat som jag stoppar i mig t.ex. mediciner och vaccin. Jag är helt ovaxxad och du har gärna någon form av medvetenhet kring detta. För mig är alternativmedicin det självklara valet och den konventionella vården är endast till för mer akuta saker. Politiskt är jag varken för eller emot någon, du är inte en extremt politiskt person utan tycker kanske att handlingar hos den enskilde väger tyngre?

Det är svårt att beskriva sig själv som person! Men om jag ska försöka så tycker jag att jag har en hyfsad emotionell intelligens (har jobbat igenom mycket med terapi osv). Jag trivs bäst på landet och har vissa enstörings-tendenser. För mig är familj och dom närmsta viktiga, och jag gillar när socialt umgänge sker naturligt i vardagen mer än uppstyrda middagar osv. Kvalitet går absolut före kvantitet när det kommer till relationer. Är väldigt hemmakär och gillar ett lugnt tempo i livet, därav är jag egenföretagare och lever hellre med mindre pengar och mer fri tid. Inte så mycket för att resa långt, men dagsutflykter till vacker natur, konstrundor, café-besök och sånt som sätter guldkant på vardagen sker så ofta som möjligt! Andra intressen och tidsfördriv inkluderar musik, cheesy brittiska deckare på tv:n, hälsonörderi, andlighet, inredning, matlagning (keto och AIP), företagande mm. Framtidsplaner inkluderar att utvidga min verksamhet, gärna ihop med någon, med t.ex. gårdscafe och galleri, även mer självhushåll.

Jag söker en partner, kön spelar ingen roll. Din ålder är inte så viktig heller men gränsen går nånstans runt 40. Du vill ha barn, och delar några av mina tankar/intressen. Olikheter kan vara positiva, men med rätt balans. Jag har abolsut inte alla bitar på plats i livet (håller på att läka ut vissa hälsoproblem, kämpar på med att ta körkort mm), och det behöver inte heller du ha. Men en vilja att bygga upp något tillsammans! Är ganska rotad där jag bor nu, men för rätt person är jag flyttbar. Känner du att något här resonerar med dig, skriv gärna ett meddelande så ser vi hur det går! 

MuirHill

  • Inlägg: 14
    • Västergötland
SV: Eko-tjej söker partner!
« Svar #1 skrivet: 17 sep-23 kl 17:32 »
Skriva kan du göra ser jag. Intresserad av att skriva mer om dig. Och som du skriver för vi se?

ekoknutte

  • Inlägg: 18
  • ekoknutte
    • Närke
    • lindstedt.74@gmail.com
SV: Eko-tjej söker partner!
« Svar #2 skrivet: 21 jan-24 kl 14:33 »
Jag är inte heller självförsörjande men ätèr mest ekologiskt gärna lokalt . Har inte ätit mediciner från apoteket på 25 år . Ej heller vaccinerat mig på 25 år .Kvalitet går före kvantitet i relationer för mig oxå ( bra uttryckt ) jag konsumerar definitivt mindre än genomsnittet för att du ska ha en trevligare planet  att bo , och dina barn  .  Jag har inte rest på länge men kan göra det för att hälsa på dig i en framtid . Natur upplever jag gärna.  Helst med dig . Har tyvärr inte blivit av mer  än där jag bor å till å från jobbet på cykel de senaste åren . Erik fortsätter senare
lev nu. sen är det försent . men tänk efter före

ekoknutte

  • Inlägg: 18
  • ekoknutte
    • Närke
    • lindstedt.74@gmail.com
SV: Eko-tjej söker partner!
« Svar #3 skrivet: 22 jan-24 kl 15:14 »
Tv  jag ingen men har sett dem aktiva ibĺand . Hälsonörd är jag oxå .  Blev värre när jag upptäckte fler alĺergier på nytt och att jag mådde dåligt av besprutningsgifter på vindruvor bananer päron kiwi . Jorden är överbefolkad sen länge . Därför har jag sett till  att jag inte kan få egna biologiska barn . Orkar inte ha småbarn runt mig för ofta . Så jag är inte rääätt person för dig . Men onödigt att vi känner oss så ensamma hälsonördar å extremt ekologiska när vi inte är riktigt så unika
lev nu. sen är det försent . men tänk efter före

Nörd Otaku

  • Inlägg: 1
    • Värmland
SV: Eko-tjej söker partner!
« Svar #4 skrivet: 07 feb-24 kl 20:14 »
Roligt med likasinnade, pm skickat.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

382 gäster, 3 användare (1 dolda)
SVALA1, Hans Hultén

* Forum

* Om tidningen Åter



- Som vanligt ett mångfacetterat och informativt nummer om mycket som hör självhushållningen till.
/Håkan

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser