Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Förvaring av hemmagjort "hö" till gäss.  (läst 899 gånger)

sonja på slätten

  • Inlägg: 2924
    • Halland
Förvaring av hemmagjort "hö" till gäss.
« skrivet: 26 jun-13 kl 10:07 »
Jag brukar torka gräsklipp som vinterfoder till höns och gäss.  Det har inte varit lätt att få något torrt de senaste åren,  men med mycket möda och påpasslighet har jag fått en del.
Det förvaras i vida papperskassar och är ganska fluffigt.
En del av kassarna förvaras i ett utrymme som är en aning uppvärmt, och det har hållit sig jättefint.  Allt får dock inte plats där,  och resten  fick vara i ett torrt, mycket välventilerat men ouppvärmt utrymme. Detta hö  blev dåligt.  Inget synligt mögel,  men det dammade.  Vi hade en väldigt lång,  mild och fuktig höst,  även en  lång sådan period under vintern.
Törs jag pressa ihop höet?  I så fall får jag ju plats med mer i det uppvärmda stället.  Men om den luft som är kvar när jag pressar  är fuktig,  vilket den ofta är även i soligt väder här vid kusten, hur går det då?
Uppfödare av DVÄRG-KOCHIN och DVÄRG-WYANDOTTE  sedan mer än 20 år.  Ägare till en underbar långhårscollie.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

727 gäster, 3 användare (1 dolda)
Linnea H, Oskari

* Forum

* Om tidningen Åter



- Som vanligt ett mångfacetterat och informativt nummer om mycket som hör självhushållningen till.
/Håkan

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser