Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Bra och prisvärt torrfoder till hund  (läst 21603 gånger)

Hönan

  • Inlägg: 88
Bra och prisvärt torrfoder till hund
« skrivet: 21 sep-09 kl 12:07 »
Hej!
Vad skulle ni rekommendera för torrfoder till hunden som även är prisvärt.
valpen på 6veckor får av sin ägare nu ett foder som heter Tello.
Tacksam för tips!
hönstokig! Har blandrashöns på gården.

Kimma

  • Inlägg: 17138
  • De beste spiegel is een oude vriend
    • -
    • Klockarens Kaningård
SV: Bra och prisvärt torrfoder till hund
« Svar #1 skrivet: 21 sep-09 kl 12:11 »
Vill man ha riktigt billigt och lätt att få tag på duger Doggy valp (små bitar) mycket väl, 179kr/10kg. De har förbättrat sitt recept avsevärt och till och med min kräsna lilla jackrussel/pekineser dam äter det med god aptit. övriga hundar i hushållet mellan 5-70kg får samma mat och de mår mycket bra och håller vikten.

Ett annat foder som även det är mkt prisvärt men något dyrare är det svenskproducerade Halla fodret. Finns dessvärre enbart hos återförsäljare men det brukar finnas nån i närheten.380kr/15kg
www.hallafoder.se
"Följ hjärtat, inte logiken, logiken gör dig inte lycklig den får dig bara att stå ut lite längre."

LillaSophie

  • Inlägg: 2523
  • Det finns ingen volymknapp på "suverän".
    • Västergötland
    • Nordbornas
SV: Bra och prisvärt torrfoder till hund
« Svar #2 skrivet: 21 sep-09 kl 16:15 »
beror ju på vad du har för hund, till stora raser rekomenderas ofta inte valpfoder då de små då växer för fort. finns olika uppfattningar om det, men jag tillhör dem som inte matar med valpfoder. jag tillhör ifs dem som inte matar torrfoder alls, men det är en annan femma. doggy har jag också matat en gång i tiden och det är väl ett ok foder för hundar där man inte förväntar sig fysisk hög prestation. verkade vara hyfsat gott också och fick upp en förskräcklig mager tik som vägrade maten ofta några kilon i vikt också, med valpfoder visserligen, men originalet verkade också smaka ok. sen gick jag över till färskt.

sånt som royal canin, pro plan, hills och eucanuba är bara skita i, skitfoder till för högt pris. sen fanns det nåt foder, kanske nån vet vilket jag menar eftersom jag minns inte namnet. har bara hört gott om det, finns på djuraffärer och är på älgköttbasis. har inte matat det själv, också ett torrfoder som ofta matas av jägare. hallafoder har jag också hört mycket gott om.
And always remember: The early bird the gets the worm, but the second mouse gets the cheese.

murtorpet

  • Gäst
SV: Bra och prisvärt torrfoder till hund
« Svar #3 skrivet: 22 sep-09 kl 21:24 »
.
« Senast ändrad: 17 nov-09 kl 12:55 av murtorpet »

Hönan

  • Inlägg: 88
SV: Bra och prisvärt torrfoder till hund
« Svar #4 skrivet: 23 sep-09 kl 14:10 »
Tack för alla tips! :)
hönstokig! Har blandrashöns på gården.

 

elf

  • Inlägg: 147
  • Drefseryd Gård
    • Småland
    • Drefseryd Gård
SV: Bra och prisvärt torrfoder till hund
« Svar #5 skrivet: 23 sep-09 kl 14:19 »
Har just bytt foder från Lantmännens Revir (tror jag det heter) till Happy Dog från http://laggarebo.se/ - och både jag och vovven är nöjda med pris och kvalitet.  :)
Om livet på landet i biosfärområde Östra Vätterbranterna & i vacker småländsk kulturbygd: http://drefseryd.wordpress.com Här finns förutom får, nötdjur och biodling även hund, katt, höns, vaktlar och hästar.

Issm

  • Inlägg: 3
SV: Bra och prisvärt torrfoder till hund
« Svar #6 skrivet: 29 sep-09 kl 20:22 »
Det beror ju på vad man tycker är prisvärt...
Jag tycker att Standardt är prisvärt 450 kr för 15 kg, med bra innehåll. Det får min hund när han inte äter färskfoder.

Men min personliga åsikt är att många foder som Doggy, Carrier och Halla faktiskt duger. Tycker många gånger att de ändå kan vara bättre än typ RC, Hills osv som man betalar 700 kr för en säck med minimalt av kött...  Då betalar iaf jag hellere någon hundring för Doggy och Carrier, med "likvärdigt" innehåll.

LillaSophie

  • Inlägg: 2523
  • Det finns ingen volymknapp på "suverän".
    • Västergötland
    • Nordbornas
SV: Bra och prisvärt torrfoder till hund
« Svar #7 skrivet: 29 sep-09 kl 20:25 »
nu kom jag på det, sportmans pride menade jag nedan. finns på de flesta djuraffärer
And always remember: The early bird the gets the worm, but the second mouse gets the cheese.

Issm

  • Inlägg: 3
SV: Bra och prisvärt torrfoder till hund
« Svar #8 skrivet: 29 sep-09 kl 20:51 »
nu kom jag på det, sportmans pride menade jag nedan. finns på de flesta djuraffärer

Sportsmans Pride finns inte längre. Det har slutat säljas i Sverige. Det som säljs nu är det sista lagret... Dock har Aramistrading som tar in sportsmans pride kommit med något ersättningsfoder. Fast jag kommer inte ihåg vad det heter. Men om man går in på deras hemsida så lär det väl visa sig.

LillaSophie

  • Inlägg: 2523
  • Det finns ingen volymknapp på "suverän".
    • Västergötland
    • Nordbornas
SV: Bra och prisvärt torrfoder till hund
« Svar #9 skrivet: 29 sep-09 kl 21:15 »
ja, där ser man. men har ifs inte matat det, så jag inte koll på sånt heller.
And always remember: The early bird the gets the worm, but the second mouse gets the cheese.

Weasel

  • Inlägg: 1852
    • Skåne
SV: Bra och prisvärt torrfoder till hund
« Svar #10 skrivet: 29 sep-09 kl 21:42 »
foderbilen.se verkar ju helt kanon! 19 kr i frakt om  man beställer för över 400.
Har beställt Halla-maten nu, plus lite kattmat.
Bor i ett hus på landet med mina tre barn. Kuvasz, katter, nakenråttor och hamstrar. Oflar lite för husbehov.

LillaSophie

  • Inlägg: 2523
  • Det finns ingen volymknapp på "suverän".
    • Västergötland
    • Nordbornas
SV: Bra och prisvärt torrfoder till hund
« Svar #11 skrivet: 29 sep-09 kl 22:21 »
om din hund verkligen har problem med fotsvamp bör du undvika spannmål in i det längsta egentligen.
And always remember: The early bird the gets the worm, but the second mouse gets the cheese.

Weasel

  • Inlägg: 1852
    • Skåne
SV: Bra och prisvärt torrfoder till hund
« Svar #12 skrivet: 29 sep-09 kl 22:24 »
om din hund verkligen har problem med fotsvamp bör du undvika spannmål in i det längsta egentligen.

Denna hade väldigt mycket mer kött, än hills som hon ätit innan. Tog kyckling och ris eftersom hon är lite kräsen också.
Bor i ett hus på landet med mina tre barn. Kuvasz, katter, nakenråttor och hamstrar. Oflar lite för husbehov.

Existens?

  • Gäst
SV: Bra och prisvärt torrfoder till hund
« Svar #13 skrivet: 29 sep-09 kl 22:32 »
Axess Kennel funkar bra här. 25 kilo för 289 kr. Svensktillverkat, ser urtrist ut eftersom det inte är färgat, men tydligen gott för dom äter som hästar...

ledup

  • Inlägg: 331
SV: Bra och prisvärt torrfoder till hund
« Svar #14 skrivet: 03 okt-09 kl 19:21 »
Halla valpfoder är vetefritt samt har köttmjöl och kyckling kött på första två ingredienserna (=störst andel) =Bra ;D Om man nu får göra reklam.

murtorpet

  • Gäst
SV: Bra och prisvärt torrfoder till hund
« Svar #15 skrivet: 03 okt-09 kl 20:48 »
.
« Senast ändrad: 17 nov-09 kl 12:56 av murtorpet »

Nettus

  • Inlägg: 2672
  • Gör inte som alla andra - tänk själv!
    • Småland
SV: Bra och prisvärt torrfoder till hund
« Svar #16 skrivet: 17 okt-09 kl 13:38 »
Jag har alltid haft Hallas foder till min hund. Hittills har han fått färskfoder, främst för att han var fruktansvärt mager när han kom till mig. Men jag har så ont om plats i mina frysar, så jag ska gå över till deras torrfoder.
Stadsbo med akut längtan ut på landet med djur och odlingar

Travelerhorses

  • Inlägg: 5540
  • Häxa och djurvän.
    • Värmland
SV: Bra och prisvärt torrfoder till hund
« Svar #17 skrivet: 07 nov-09 kl 02:47 »
Hej!
Vad skulle ni rekommendera för torrfoder till hunden som även är prisvärt.
valpen på 6veckor får av sin ägare nu ett foder som heter Tello.
Tacksam för tips!
Revir Sport är helt klart överlägset allt .
Jag har använd det i 4 år nu o är super nöjd.
189kr för 15kg , finns hos Granngården o en del djuraffärer.
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

Mysla

  • Inlägg: 1554
    • Norrbotten
SV: Bra och prisvärt torrfoder till hund
« Svar #18 skrivet: 07 nov-09 kl 08:30 »
Revir Sport är helt klart överlägset allt .
Jag har använd det i 4 år nu o är super nöjd.
189kr för 15kg , finns hos Granngården o en del djuraffärer.

Oj vad olika foder kan fungera för hundar. Vi provade det på hoffen och han höll på att klia sig sönder och samman och tappade päls och sånt. Han var absolut ingen känslig hund och kunde käka det mesta utan problem, men Revir(av alla sorter) var absolut inget för honom. :)

Jag kör med Carriers Kyckling och Ris(375kr/15kg - Granngården) nu och hundtokan mår väldigt bra på det, när hon var 9-veckors valpis fick hon Eukanuba som hos uppfödaren men jag blev tvungen byta efter några veckor då hon inte verkade kunna tillgodogöra sig fodret alls. Hon var så mager att jag trodde att hon skulle svälta bort, åt långt mera mat än 45-kiloshunden i huset men det hjälpte inte. Bytte foder och genast började den magra valpen lägga på sig lite sunt valphull.

En personlig favorit i foderväg är annars Klassfoder och Bravos färskfoder. Lite bökigt men värt det.

Travelerhorses

  • Inlägg: 5540
  • Häxa och djurvän.
    • Värmland
SV: Bra och prisvärt torrfoder till hund
« Svar #19 skrivet: 07 nov-09 kl 22:37 »
Oj vad olika foder kan fungera för hundar. Vi provade det på hoffen och han höll på att klia sig sönder och samman och tappade päls och sånt. Han var absolut ingen känslig hund och kunde käka det mesta utan problem, men Revir(av alla sorter) var absolut inget för honom. :)

Jag kör med Carriers Kyckling och Ris(375kr/15kg - Granngården) nu och hundtokan mår väldigt bra på det, när hon var 9-veckors valpis fick hon Eukanuba som hos uppfödaren men jag blev tvungen byta efter några veckor då hon inte verkade kunna tillgodogöra sig fodret alls. Hon var så mager att jag trodde att hon skulle svälta bort, åt långt mera mat än 45-kiloshunden i huset men det hjälpte inte. Bytte foder och genast började den magra valpen lägga på sig lite sunt valphull.

En personlig favorit i foderväg är annars Klassfoder och Bravos färskfoder. Lite bökigt men värt det.

Konstigt för min gammla tik tål bara RevirSport ( ej vanlig revir) och Robur , kliar i hjäl sej annars o får exem .
Men färskfoder är helt klart bäst.
Våra valpar får Royal när dom är små för att sen blanda in revir sport, vid 5mån äter dom bara revir sport och är jättefina o växer superbra.
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

776 gäster, 4 användare
xaelanar, LimJans, Kengus89, von tratt

* Forum

* Om tidningen Åter



- En kanontidning på alla vis!
/Michael Andreasson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser