Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:   bereda skinn  (läst 3414 gånger)

karhild

  • Inlägg: 3
bereda skinn
« skrivet: 16 feb-14 kl 18:32 »
Hej jag har en fråga angående att ta tillvara skinn.  Jag har hört att det finns ett recept på ägg,  olja och diskmedel.. jag har också på inrådan lagt skinnet i frysen! :) och sedan undrar jag hur man ska göra med tassarna.  Har hört att man bara behöver knipsa av dom hänga upp och klart.  Är det någon som vet, särskilt om skinn beredningen? :)

 

MickeMård

  • Inlägg: 1704
  • Allt åt alla.
    • Östergötland
SV: bereda skinn
« Svar #1 skrivet: 19 feb-14 kl 17:48 »
Titta runt i trådarna så hittar du säkert en hel rad med beskrivningar som folk redan skrivit. Biblioteket har också bra böcker. Lycka till!
Utan landsbygden finns ingen stad. Utan staden finns bara landsbygd.

Doris och Börje

  • Inlägg: 3736
    • Västergötland
    • Hagalyckans Gröna
SV: bereda skinn
« Svar #2 skrivet: 19 feb-14 kl 17:53 »
http://www.alternativ.nu/index.php?topic=6796.0

Här är ett bra recept.
Jag har gjort några kaninskinn efter detta och de blev bra!!

Är ännu glad amatör på det här med skinn, men det artar sig efter varje skinn:)
Bor på min lilla gård med min stora familj!

BaraBjorn

  • Inlägg: 1
    • Skåne
SV: bereda skinn
« Svar #3 skrivet: 18 apr-18 kl 17:49 »
Hej,

Är intresserad av både en björnfäll och stora renpälsar. Har köpt via nätet tidigare men det jag fick måste ha varit ett skämt. Alternativt att jag blev blåst.

Var eller till vem kan man vända sig.Någon som kan rekommendera någon?

Vänligen
Björn


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

737 gäster, 3 användare
Be, Bustera, Tur-Johan

* Forum

* Om tidningen Åter



- Senaste numret (3/19) var verkligen jätteintressant (även om alla brukar vara intressanta). Gillar artiklarna om framtiden och skulle gärna läsa mer om alternativa, positiva framtidsvisioner (det är dags att se något annat än kollapsbaserade domedagsprofetior). Vill också lära mig mer om olika toalettlösningar.
/ Hanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser