Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

 

Författare Ämne:  Kastrera eller inte  (läst 1006 gånger)

Monica O Wilda

  • Inlägg: 2
    • Värmland
Kastrera eller inte
« skrivet: 10 maj-21 kl 08:00 »
Hej. Ny i gruppen och läser allt jag kommer över Och hittar i detta forum.Jag har dvärggetter.  4 flickor och 2 bockar varav en är nyfödd.Ska jag kastrera far och son? Jag vill inte utöka stammen känner jag, men är samtidigt kluven. Tar dom skada av kastrering? Den nyfödda har en halvsyster och  sin mamma. Blir det ett jox med hagar och påhitt om dom får vara okastrerade? Kan far och son förenas när killingen har åldern inne och isf när?
Har möjlighet med egen box till grabbarna.  Dom får umgås korta perioder under dagen ,men jag är rädd att jag överbeskyddar den lille.. övrig flock har han (den lille ) fått vara med ute i trädgården när jag är ute vilket är populärt bland gänget, jag särade på pappa bock då han var för burdus i mitt tycke och vill inte se den lille fara som en vante. Jag tillbringar enormt mkt tid med mina getter. Det är min terapi  då jag blivit långtidssjukskriven pga trasig rygg.Kärlek och bus hela dagarna 🤗
Vad gäller frågan om kastrering är just pga att det finns inget riktigt bra svar någonstans . Mest personliga åsikter osv.  Jag vill veta hur ni tänker, era egna erfarenheter. Jag vill inte på ngt sätt riskera att skada mina killar pga ingrepp, men vill inte heller riskera inavel, oplanerad parning osv.
❤// Livet på landet med djur gör livet både kärleksfullt och innehållsrikt//❤


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

354 gäster, 5 användare
xaelanar, Hantverkaren, kincop, Palle500, beekeepern

* Forum

* Om tidningen Åter



- Dessa välarbetade tidningar ger stor inspiration till att klara sig själv.!
/Inspiration

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser