Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne: Jämtland Hjälp till fäbod  (läst 342 gånger)

olivia.k

• Jämtland
Jämtland Hjälp till fäbod
« skrivet: 14 mar-21 kl 11:27 »
Hej. Till min fäbod skulle det var välkommet med ett par extra händer så om du har interesse av hur man levde förr kanske detta passar dig.
Min fäbod ligger i skogen, utan utsikt, och jag har får, getter, kor och höns, samt häst.
Det jag vill ha hjälp med är framförallt någon som är villig att gå runt med djuren i skogen. Du måste gilla att röra på dig och klara av att gå flera km per dag och klara av att hoppa över vindfällor etc. Det är också viktigt att du orkar bära vatten.

Är du intresserad av vanliga bondesysslor som timra, bygga gärdsgård, mjölka, hugga och såga ved, köra med häst, är det välkommet. Det är sådant jag sysslar med när jag är där förutom att valla runt djur.
Här finns inga moderniteter som dusch och annat som uppfanns på 1900-talet.
Det är bra om du har egen bil annars blir det långt att cykla.
Jag tänker mig en person som stannar i en vecka, och perioden det gäller är juni, juli och aug.
Du får ingen lön utan du kan se det som en kurs där du lär dig nya saker.
Skriv gärna ett privat meddelande med lite info om dig själv ifall du är intresserad.

Dela detta:

* Inloggade just nu

221 gäster, 8 användare (1 dolda)
Earthbridge, bondmorawannabe, morganogymru, Sven.82, ThomasS, Efwa, Nina W

* Forum

* Om tidningen Åter

- Superinspirerande! Nu är jag prenumerant!
/ Pia T

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser