Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Kan jag använda det gamla hönshuset?  (läst 1084 gånger)

MotLandet

  • Inlägg: 1
    • -
Kan jag använda det gamla hönshuset?
« skrivet: 11 apr-20 kl 18:16 »
Hej alla kunniga! Jag har fått erbjudande att använda ett gammalt hönshus på gården jag hyr ett hus på. Det har inte varit höns här på minst 5 år. Hur långt ifrån användbart är det? Vad behöver jag göra för att en liten flock ska trivas och må bra? Hur mycket handlar det om ”bara” rengöring och hur mycket handlar det om att riva delar och göra nytt?
Jag är alldeles ny på detta och medan jag läser på om delen med att faktiskt ha höns så försöker jag klura ut om jag har ett boende åt dem än eller inte 😊

Bösahusarn

  • Inlägg: 1271
  • Lagom kan också vara för mycket.
    • Skåne
Kan jag använda det gamla hönshuset?
« Svar #1 skrivet: 12 apr-20 kl 08:48 »
Städa och in med nytt strö sen är det bara att köra på.

Öppen isolering är ju något man kan täppa till men är det otätt på flera håll så kan väl få vara. Men det är ett paradis för ohyra ska man ju veta.
Det är aldrig för sent att ge upp.

karsan

  • Inlägg: 1901
    • Södermanland
SV: Kan jag använda det gamla hönshuset?
« Svar #2 skrivet: 12 apr-20 kl 11:54 »
Kolla att det inte finns någon ingång för möss och råttor.

Pumba

  • Inlägg: 295
    • Småland
SV: Kan jag använda det gamla hönshuset?
« Svar #3 skrivet: 12 apr-20 kl 19:11 »
Kolla att det inte finns någon ingång för möss och råttor.

De kommer in varesig man vill det eller inte, i mitt hönshus hade de gnagt igenom en av golvplankorna mitt på och det var ändå 3cm massiv planka från tidigt 1900-tal.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

741 gäster, 2 användare
Hokuspokus, Oskari

* Forum

* Om tidningen Åter



- Snubblade över tidningen på biblioteket häromdagen. Blev kvar till stängning och lånade till slut hem sista årgången. Så intressant läsning!
Både jag och min man har saknat en tidning med "mer djup" och mindre gloss. Kul att lära sig mer om intressanta, nödvändiga ämnen.
Även om tidningen är fin...
/Jeanette

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser