Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Baka en liten kaka.. Men har inget socker..  (läst 5528 gånger)

Gurkan82

  • Inlägg: 401
    • -
SV: Baka en liten kaka.. Men har inget socker..
« Svar #20 skrivet: 15 apr-10 kl 21:47 »
Huvudsaken!  ;D

...och till nästa gång vet du vad du ska ändra i receptet, för att det ska smaka bättre  :P

Joo kanske.. Men gillade inte att den svällde så mycket.. Såg ut som att den jäste sjukt mycket,men sen när jag tog ut den så sjönk det ihop.. Vet inte riktigt vad som gick snett där..
Du är så fin. Jag tycker om dig.

Guld

  • Inlägg: 639
  • Samlar på hantverkstekniker...
    • Västergötland
SV: Baka en liten kaka.. Men har inget socker..
« Svar #21 skrivet: 15 apr-10 kl 21:55 »
Vatten alltså :)  blir det inte lite för,vattnigt då? ::)

Har ingen kardemumma eller kanel :-[
Gjorde alltid pannkakesmet/våffelsmet på vatten förr när yngste bodde hemma...Han var allergisk mot mjölk.  Det går utmärkt. Bullar känns ingen skillnad mot mjölkbullar  :)
Låt kunskap och erfarenhet följa oss alla in i framtiden...låt gamla kunskaper spridas och ge nya erfarenheter till nya generationer med lite nya grepp och idéer, för bevarandet av kultur och tradition för framtiden... och för själsligt välmående i allmänhet....

Potatisblomma

  • Inlägg: 2404
    • Södermanland
SV: Baka en liten kaka.. Men har inget socker..
« Svar #22 skrivet: 15 apr-10 kl 21:55 »
Joo kanske.. Men gillade inte att den svällde så mycket.. Såg ut som att den jäste sjukt mycket,men sen när jag tog ut den så sjönk det ihop.. Vet inte riktigt vad som gick snett där..

Snett och snett, tycker det blir så med många äggrätter. Vill du hålla kakan uppsvälld även utanför ugnen så gör antagligen bakpulvret susen... och hade du bakpulver i, så skulle det kanske varit mer, eller så har jag ingen aning  :)

Gillar att svamla bara  8)
Landsflykting i storstan...

Gurkan82

  • Inlägg: 401
    • -
SV: Baka en liten kaka.. Men har inget socker..
« Svar #23 skrivet: 15 apr-10 kl 22:10 »
Gjorde alltid pannkakesmet/våffelsmet på vatten förr när yngste bodde hemma...Han var allergisk mot mjölk.  Det går utmärkt. Bullar känns ingen skillnad mot mjölkbullar  :)

Hade i Soja mjölk. Det enda jag köper hem :P
Du är så fin. Jag tycker om dig.

Guld

  • Inlägg: 639
  • Samlar på hantverkstekniker...
    • Västergötland
SV: Baka en liten kaka.. Men har inget socker..
« Svar #24 skrivet: 29 maj-10 kl 20:03 »
Här kan vi inte ha sojamjölk vi är intolleranta/allergiska utan det har varit havremjölk i stället och sesammjölk med banan och jag har själv provat mandelmjölk.
Låt kunskap och erfarenhet följa oss alla in i framtiden...låt gamla kunskaper spridas och ge nya erfarenheter till nya generationer med lite nya grepp och idéer, för bevarandet av kultur och tradition för framtiden... och för själsligt välmående i allmänhet....


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

446 gäster, 4 användare
Corvus, javill, kretslopp, Oskari

* Forum

* Om tidningen Åter



- Tidningarna blir utnötta och får fötter. Bara kompletterar gamla tidningar så alla finns :) Viktigt.
/Jandi

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser