Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Hur gör man Vita Florum?  (läst 2457 gånger)

Fixasjälvkille

  • Gäst
Hur gör man Vita Florum?
« skrivet: 09 feb-19 kl 13:08 »
Jag köpte en bok på second hand. Orsak-Verkan av Ken Gillemo.

Där nämns Vita Florum som någon slaga botemedel mot diverse åkommor. Allergier ock allt möjligt annat

Vad jag förstår så är det växter som läggs i vatten. Jag googlade lite. Örtagubben tycks ha nåt liknande medel

I boken har Elisabeth Bellhouse  skrivit en text. Typ förord  om detta medel. Hon höll på med sånt där blomvatten som botade.

Jag vet att jag har en del böcker om botemedel från blommor. Jag får kolla om jag hittar något. Det vore intressant att göra det där medlet själv.

Ska göra lite flower of Life- vatten med. Jag har glömt av att göra det. Jag har stukat handen, Halka på is. Om man kunde stryka på nåt som hjälper. Just nu har jag tejpat på en stark magnet med silvertejp för att se om det ger någon verkan. Ska sätta fart på cellerna..Eventuellt kunde man stryka på Kan Jang Bara för att se om det ger någon lindring. Blomma som blomma liksom. Jag ska prova strax. Man griper efter olika halmstrån efter nåt som ger lindring så att säga.



Fixasjälvkille

  • Gäst
SV: Hur gör man Vita Florum?
« Svar #1 skrivet: 10 feb-19 kl 16:47 »
Jag läste mer om Vita fons medlet. Det fanns root hormone att köpa.Tror det var i flytande form. Men kanske inte i Sverige. Man skulle ha det till sticklingar mm. man kunde även ha det i komposten så den skulle komma igång om jag fattade rätt. Det påminner om något annat jag läst någon gång. Man la vissa växter i vatten ock hade i honung så blev det kompostmedel.

För övrigt såg att den boken jag köpte kostade 430 kr på en Engelsk sida. Jag som gav 5 kr.

Jag får forska mer om det där medlet. Googlar man runt kan man komma saker på spåren. För övrigt blev jag rätt bra i handleden som jag stukade. Jag masserade in Kan Jang ock hade på en Magnet i knappt 2 dygn. Men om det var det som gjorde mig bra kan ju vara svårt att veta.

Nordic Vargtand

  • Inlägg: 3645
    • Hälsingland
SV: Hur gör man Vita Florum?
« Svar #2 skrivet: 10 feb-19 kl 20:30 »
Inte en aning, men rotbefrämjande hormon är ett ämne finns i salixväxter, tex vide och pilbark, vad det gör är att hjälpa sticklingar från vissa växter att lättare komma igång och bilda rötter.
Salixväxter innehåller även Acetylsalicylsyra, vilket är ett smärtstillande medel. (Du kan göra te på sälg eller pilbark tex, smakar bittert men lindrar måttlig smärta, älggräs är febernedsättande, du gör te på det på samma vis genom att hälla hett vetten över krossade växtdelar (tex blommor eller skott) och låta det dra i ca 8 minuter.).

Det botar alltså mig veterligen ingenting, men kan få dig att känna dig bättre tex vid förkylning, vanlig huvudvärk och liknande.

Vill du boosta komposten torde dock avkok på nässlor tillföra mer näring tror jag, vet inte om salixextrakt har någon effekt på svampar och bakterier.
(Bark med hög halt av vissa syror kan tvärtom döda dem och göra processen långsammare)

Edit, ja du kan beställa sticklingsfrämjande pulver hos många välsorterade plantskolor om du söker koncentrat.
Exempel:
https://www.impecta.se/sv/artiklar/impectal-sticklinghjalp.html

Inte en aing om det fungerar i komposten dock...

.








Слава Україні! Героям слава!

Förenklar man någonting för mycket så blir det till slut helt obegripligt.

  • Gäst
SV: Hur gör man Vita Florum?
« Svar #3 skrivet: 11 feb-19 kl 17:52 »
Ok, Tack för info.

Jag testar "Flower of Life"-vatten just nu.  Det är ju alltså en bild man kan googla fram som jag plastat in ock tejpar fast på en flaska kranvatten.(Har en i mobilfodralet med)

Det ska göra negativa saker positivt. Jag hade en flaska med Flower-vatten ock en utan. Sen testade jag med 3 slagrutor. pendel,nickande pinnen ock vinkelpinne.

Vanligt kranvatten utan flower-märke visade negativt.Helt dött alltså.  Kranvattnet med flower-märke blev väldigt positivt. Pendel snurrade kraftigt högervarv. Pinnen nickade ivrigt. vinkelpinnen slog åt vänster. Tecken för positivt alltså. (men man får ju tänka frågan: är detta nyttigt för mig? Eller är det dåligt för mig?Eller inte tänka alls ock kolla reaktionen.


Jag drack 3 stora glas med positivt vatten i går kväll. Ska göra likadant i dag. Jag hade i lite färsk citronsaft med.


Det kanske är bra att sätta sticklingar i sådant här vatten. osv. osv..Ha märket på vattenkannan, ha märket på växter som mår dåligt osv. Men framför allt dricka av detta vattnet.


Flower of light mönstret finns väl på kyrkor ock del  tempel osv.har jag för mig. Speciellt i fönster.


Vore kul om någon mer slagrutemänniska kunde testa det här med. Jag vet att det är superknäppt. Men jag går igång på sånt.


Man kunde kanske kombinera flowervatten med det där Vita flora vattnet. Om jag nu kommer på rätta receptet för det. Förmodligen har det med blommornas vibrationer att göra. Att de ger bra vibrationer.

För övrigt köpte jag en bok med Bytty Shine på second hand. En healer mm. Hon berättar mycket om växter, träd, djur ock stenar osv. Vibrationer osv.. Hon lite speciell hon med.
« Senast ändrad: 11 feb-19 kl 18:02 av Fixasjälvkille »

Sjaunja

  • Inlägg: 5538
    • -
SV: Hur gör man Vita Florum?
« Svar #4 skrivet: 11 feb-19 kl 17:56 »
Inte alls knäppt utan intressant. Ska göra blindtester så fort jag fixat mönsterlappen.

Nordic Vargtand

  • Inlägg: 3645
    • Hälsingland
SV: Hur gör man Vita Florum?
« Svar #5 skrivet: 11 feb-19 kl 19:58 »
Om det är detdär som dök upp någon gång på, jag har för mig 60-70 talet, jag minns inte vad de hette tyvärr, men det gick ut på att man skulle samla "energier" så var det väl så att man skulle ut väldigt tidigt om sommarmorgnarna och dra en ren trasa över gräs och örter ute, så att den samlade upp morgondagg, detta är kanske det du söker?

Så länge det är för att ha roligt och det är för för eget bruk, utan kommersiellt intresse och man inte avser ersätta etablerade medicinska behandlingar för mer allvarliga åkommor och liknande ser jag inget skadligt i det.
Слава Україні! Героям слава!

Förenklar man någonting för mycket så blir det till slut helt obegripligt.

  • Gäst
SV: Hur gör man Vita Florum?
« Svar #6 skrivet: 28 feb-19 kl 19:53 »
Roligt att någon mer tycker detta är intressant. Jag har inte exprimenterat så mycket  på sista tiden. Men det verkar som en enda droppe av flower of Life vatten gör andra vätskor positiva. Så nu droppar jag i flower vatten i mjölken, kolsyrad dricka  ock annat man dricker. Har det även i maten då jag kommer i håg det. En lite skvätt sådär.

Man kanske får bättre vibrationer i systemet då? Vem vet. För övrigt dricker jag mycket gratiskaffe på jobbet tyvärr. Men då försöker jag spola igenom systemet med flower vatten då jag kommer hem. Vet inte om det hjälper för något. Möjligen är jag piggare. Tycks aldrig bli trött? Om jag lägger mig 23.oo så går jag upp 05.00 ock kan börja dammsuga ock pyssla. Sen drar till jobbet 06.00
« Senast ändrad: 28 feb-19 kl 19:59 av Fixasjälvkille »

Nordic Vargtand

  • Inlägg: 3645
    • Hälsingland
SV: Hur gör man Vita Florum?
« Svar #7 skrivet: 22 mar-19 kl 18:07 »
Om det gör dig glad och nöjd så fyller det ju sin funktion.  :)

Så länge du bara använder giftfria naturextrakt (och inte ser dessa som en ersättning för av läkare utskrivna mediciner för mer allvarliga åkommor, om du behöver mediciner från apoteket så nämn för din doktor om du använder naturpreparat så att medicinerna inte kolliderar med varandra) ser jag inga problem med att experimentera.
(Tänk dock på att en del växtpreparat kan vara giftiga om man använder dem fel, använd inte industripreparat (som till exempel nikotinkoncentrat) i dina laborationer, de kan vara giftiga, använda bara extrakt du säkert vet är ofarliga att experimentera med)

.
Слава Україні! Героям слава!

Förenklar man någonting för mycket så blir det till slut helt obegripligt.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

331 gäster, 1 användare
Tur-Johan

* Forum

* Om tidningen Åter



- Förvånansvärt väl sammansatt och innehållsrik tidning! Kanske är det just för att den är skriven av entusiaster, inte professionella skribenter, som den andas så mycket glädje och inspiration.
/Jeuce

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser