Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  hemlös gris  (läst 2619 gånger)

OliK

  • Inlägg: 330
  • Dead-ends tend to get you dead, in the end.
    • Uppland
hemlös gris
« skrivet: 10 okt-05 kl 11:53 »
Hej,
hittade den här stackaren på blocket

http://www.blocket.se/view/6281288.htm?caller=usl_s&l=0&c=1&city=0

Kan ses som kommentar på hur mediakampanjer om gulliga minigrisar slår eller helt enkelt som info ;)

/droliver

AnnaPanna

  • Gäst
Re:hemlös gris
« Svar #1 skrivet: 10 okt-05 kl 20:12 »
Hej!
Ja, jag håller med dig Droliver. Allt i media bidrar ju till att "försköna" minigrisen, detta är bara en i raden av grisar som blir omplacerade. Det är ett fantastiskt husdjur, för rätt familj/person. Ingen annan än den blivande "flocken" kan avgöra om man ska ha en minigris eller inte och för att kunna ta det beslutet tror jag att information är det som gäller. Både för och nack-delar! Det finns massor av uppfödare som "kräver" att ägarna ska ha en uteplats. Vad är det som säger att en uteplats är det avgörande för om grisen kommer att bli lycklig. Jag känner till flera grisar som bor med sin flock i lägenheter och är jättelyckliga! Bara för att de bor i villa med trädgård är det ju inte självklart att grisen blir stimulerad. Det är många faktorer som spelar in och samspelet mellan djur och människor är väldigt speciellt. Jag vill gärna be alla med grisar att kommentera hur det är att ha minigris, både för och nackdelar. Om det sen är OK att jag lägger ut den informationen på SMiF´s hemsida för information till nyfikna så hjälper ni oss att arbeta med att informationen sprids.
Kommentera gärna här i tråden, men om du tillåter/vill att jag lägger ut informationen på www.minigrisforeningen.com under rubriken Fakta/Erfarenheter så skicka mig gärna ett mail: anna.forsberg@minigrisforeningen.com
Hälsningar
Anna

Bonnatösen

  • Inlägg: 46
    • Småland
Re:hemlös gris
« Svar #2 skrivet: 11 okt-05 kl 07:56 »
Tråkigt när sånt händer men så är det för alla sorters husdjur. Ser särskilt många annonser på höstkanten då det inte är så kul att ha djur längre. Det är inte för inte man har stall och hus fulla med djur som andra tröttnat på  >:(

hanzzon

  • Inlägg: 209
  • Livet på ett torp
    • Västmanland
    • Sadelmakarns Torp
Re:hemlös gris
« Svar #3 skrivet: 12 okt-05 kl 17:51 »
nämen..  en omplaceringsgris ???!!!
..... bortskänkes dessutom.....  va trevligt...

hanzzon

  • Inlägg: 209
  • Livet på ett torp
    • Västmanland
    • Sadelmakarns Torp
Re:hemlös gris
« Svar #4 skrivet: 12 okt-05 kl 18:05 »
nu när jag tänker efter..  var det inte kusin bodil, som nämnt något om minigris.. hmm
tror jag slår till och ger henne en i födelsedagspresent.
de är ju så söta och snälla.. precis som hundar och katter.
har för mig att jag hört något om att de kan låta lite illa..  hmm.. nä, det kan ju inte stämma för de är ju så små.
perfekt !!
hon kommer att trivas jättebra i lägenheten på tredje våning!
 ;D


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

444 gäster, 3 användare (2 dolda)
Tur-Johan

* Forum

* Om tidningen Åter



Bästa tidningen!
/Malin Eklöv

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser