Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Baksele  (läst 4920 gånger)

admin

  • Administratör
  • Inlägg: 631
    • Alternativ.nu
Baksele
« skrivet: 14 sep-03 kl 00:46 »
Carina
 On 29 Nov, 2000 - 11:52
--------------------------------------------------------------------------------
Har en tid letat efter en begagnad baksele att köpa, men utan resultat.
Funderar nu på att försöka tillverka en själv.
Finns det någon här som har gjort det, eller vet hur man gör?
Blir det billigare att köpa en ny än att tillverka en själv?
 
Camilla
 On 29 Nov, 2000 - 17:59
--------------------------------------------------------------------------------
Hej,
Jag kikade lite på priser på nya bakselar i div. hästkataloger på nätet, och de verkar kosta mellan 800:- och 1500:-

Vad det kostar att tillverka en själv beror ju på om man har tillgång till läder, eller kan köpa det billigt, så det varierar ju.

Jag har aldrig själv sytt någon baksele; visserligen har jag praktiserat hos en sadelmakare, men där sydde jag mest grimmor och dragläder, så jag vet inte direkt om jag har några bra tips att komma med, tyvärr... Men ska du göra en själv måste ju det allra enklaste vara att låna en baksele och använda den som "mall".
 
susanne velander
 Fre 8 Dec, 2000 - 22:41
--------------------------------------------------------------------------------
EN BRA KONTAKT ÄR JENNY OCH
LARS-GÖRAN GÖRANSSON
PÅ KULTURENS ÖSTARP UTANFÖR
VEBERÖD I SKÅNE. Ring
dem på 046-858 60 eller 0702-426736, de
kan
erbjuda begagnade bakselar i bra skick.

mvh Susanne i Hörby
 
Carina
 Må 11 Dec, 2000 - 06:12
--------------------------------------------------------------------------------
Tack för tipset!
 
Annette
 Ti 24 Apr, 2001 - 17:49
--------------------------------------------------------------------------------
Jag undrar var man finner bra sidor på internet om hästkataloger som man kan köpa grejor i. Skulle vara väldigt tacksam fall du visste och ville maila dem till mig
 
Carina
 On 25 Apr, 2001 - 05:41
--------------------------------------------------------------------------------
Hej Annette,

Har skickat dig ett mail med adresser, hör av dig om det inte kommer fram.
 
Mike
 Fre 26 Okt, 2001 - 08:53
--------------------------------------------------------------------------------
Hej!

Hos Floby överskottslager kan du köpa Armëns baksele helt ny.
Den kostar ca 1250 kr, och är i mitt tycke nog en av de bästa som gjorts
Tel. 0515-40340
Hälsa gärna Börje från Mike i Skåne
 
Carina
 Må 29 Okt, 2001 - 11:00
--------------------------------------------------------------------------------
Hej Mike!
Jag köpte en baksele av Börje på Floby överskottslager i somras.
Den funkar kanonbra!
(Tror det var din fru som tipsade mig när jag var och köpte en begagnad lädergrimma hos henne  )
 


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

835 gäster, 4 användare (2 dolda)
von tratt, LimJans

* Forum

* Om tidningen Åter



- Genuin och läsvärd! Bra tips och idéer för att stå på egna ben.
/Camilla W

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser