Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Golf 1,9 tdi -97  (läst 2221 gånger)

Erik

  • Gäst
Golf 1,9 tdi -97
« skrivet: 13 mar-08 kl 10:14 »
Jag har en gammal golf 1,9 tdi -97 finns det ngt annat än vanlig diesel jag kan hälla i tanken och köra på utan några större modifieringar och som är billigare och miljövänligare än vanliga dieseln???

bevakman

  • Inlägg: 15
    • Götåkra brukshästar
SV: Golf 1,9 tdi -97
« Svar #1 skrivet: 12 apr-08 kl 21:36 »
Hej

Kör på RME, finns att tanka på en del Statoil samt säljes av Granngården. Körde min SEAT Toledo -00 1,9 Tdi på detta utan problem. Kolla in www.ecobransle.se för tankställen. Den är några kronor billigare, än så länge....

Lycka till
Bosse
Två motton att leva efter:
Doris (Hitta Nemo). "Fortsätt simma, fortsätt simma"
Nike: "Just Do It !"

Byracka

  • Inlägg: 1561
    • -
SV: Golf 1,9 tdi -97
« Svar #2 skrivet: 20 apr-08 kl 09:17 »
Jag har en gammal golf 1,9 tdi -97 finns det ngt annat än vanlig diesel jag kan hälla i tanken och köra på utan några större modifieringar och som är billigare och miljövänligare än vanliga dieseln???
30% rapsolja i dieseln  har jag kört med i perioder utan synbarlig påverkan på motorn.

 

Erik

  • Gäst
SV: Golf 1,9 tdi -97
« Svar #3 skrivet: 20 apr-08 kl 19:36 »
Jag har dock inte lyckats hitta ngn billig rapsolja än :(

Byracka

  • Inlägg: 1561
    • -
SV: Golf 1,9 tdi -97
« Svar #4 skrivet: 20 apr-08 kl 19:40 »
Det finns hyfsat billig rapsolja på Lidl, men även denna har gått upp i pris dom senaste månaderna precis som många andra jordbruksvaror.
Annars kan du prova att tigga vid det lokala hamburgerhaket efter frityrolja.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

752 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter



- Så mysig, inspirerande och härlig tidning! Sätter igång en känsla av att allt är möjligt. Vill bli självhushållare nu! I framtiden ska vi ha våran gård och Jag längtar så! Livet kan vara bra underbart och det är värt att kämpa för sin dröm så vi kan leva på riktigt. Inte i samhällets ekorrhjul utan ta tillvara på livet till fullo.
/ Linda

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser