Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  inte populärt av okunniga  (läst 13688 gånger)

Tännlappen

  • Inlägg: 3160
    • -
SV: inte populärt av okunniga
« Svar #120 skrivet: 08 okt-18 kl 15:56 »
 :D...Japp så är det...Gick inte direkt på djupet...Gjort det enkelt så man inte tror t.ex att Bengt och Hulda som bor i Stockholm bestämmer allt som sker i vårt land...Kanske i viss mån även kan besvara simon.arvestrands inlägg...Tjaa någorlunda  8)

Tännlappen

  • Inlägg: 3160
    • -
SV: inte populärt av okunniga
« Svar #121 skrivet: 08 okt-18 kl 19:13 »
Pust o stön...Man kan alltid göra mer än man gjort innan man stupar  :D ...Tänkte på våra vänner i Stockholm...Är ju som sagt många som flyttat dit från landet...Kommer kanske från original bondhålor där man vet vilka som är sysslingar o pysslingar...Finns en anledning att man har koll på det...Dom som flyttat har kanske lidit av det fördolda förtrycket   :o och för första gången i sitt liv vågar säga sin mening om rovdjur...Man har helt enkelt aldrig haft några problem med rovdjur utan gillar tanken på en frisk natur...Man förstår ju att det måste vara skönt för dom förtryckta att äntligen säga sin mening utan att bli trakasserade,typ få sina stängsel sönderklippta...

Tännlappen

  • Inlägg: 3160
    • -
SV: inte populärt av okunniga
« Svar #122 skrivet: 08 okt-18 kl 19:20 »
---Kollade på utrotningsverkets hemsida(naturvårdsverket)...Där kan se att dom med ränksmande metoder försöker försöker komma undan lagar gällande rovdjur,speciellt gällande varg,sedan kanske man försöker likadant med dom andra rovdjuren...Finns jaktförbund som lobbat vilket märks...Metoden går ut på att man ska ha så lite varg det bara går och sedan flyga in en ny varg vart femte år så det kommer lite nytt blod...eller naturlig invandring om det är möjligt...

piggetröska

  • Gäst
SV: inte populärt av okunniga
« Svar #123 skrivet: 08 okt-18 kl 19:22 »
Pust o stön...

Det var ju ett väldigt pustande och stönande. Tråkigt ifall diskussionen i tråden resulterar i andnöd.

Piggetröskan

Tännlappen

  • Inlägg: 3160
    • -
SV: inte populärt av okunniga
« Svar #124 skrivet: 09 okt-18 kl 09:12 »
 Oooops piggetröska....Inte skrivande utan murande som föranledde lite pust  :D... Här är ju ett tydligt exempel på att allt kan hända i vår natur...Att vara enformigt rädd för rovdjur verkar inte vettigt och samtidigt besjunga klövviltet....

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/elisabeth-och-annika-attackerades-av-algen-besvikna-pa-myndigheterna

Klockaregården

  • Inlägg: 25
    • Skåne
SV: inte populärt av okunniga
« Svar #125 skrivet: 09 okt-18 kl 16:27 »
Vi kanske skulle avla, eller varför inte genmodifiera, fram ett rovdjur som håller efter människan. Tar blinda och sjuka, och håller stammen i balans? Det skulle vi må bra av...
Bästa jag har läst på länge!!
(Även om jag själv eventuellt skulle stryka med rätt tidigt =/ )
Stone in my hand

DennisCA

  • Inlägg: 2638
    • Finland
SV: inte populärt av okunniga
« Svar #126 skrivet: 12 okt-18 kl 09:53 »

Själv är bäste dräng

  • Inlägg: 14374
    • Östergötland
SV: inte populärt av okunniga
« Svar #127 skrivet: 12 okt-18 kl 10:47 »
Finnarna är inte lika dekadenta som Svenskarna, förhoppningsvis vaknar de snart. Sedan fattar Norrmännen och till slut kanske vi.

Tännlappen

  • Inlägg: 3160
    • -
SV: inte populärt av okunniga
« Svar #128 skrivet: 14 okt-18 kl 00:56 »
 :D Okey...Fauna destroyers  :'( ... DennisCa inlägg med länk är ett typiskt inlägg från jaktlobbyn...Man vill i sin grättenhet ha allt vilt för sig sjölv...Struntar i alla konsekvenser....Bara jag får klövet för mig själv....Man struntar fullkomligt i alla andra som drabbas av klövets kraft...Bara man får klövet för sig själv...Att klövet är sjukt och stinker ruttet spelar ingen roll...Bara man får klövet själv...Det ruttna skär man bort...Resten hamnar hos ica....Lyssna nu noga...Köp inget sjukt djur från skogen...Typ viltkött...Det är alltså sjuka djur från en misskött fauna...Bli inte förvånade om hjärnhinnemaskarna hoppar i stekpannan...Galna älgsjukan är inte att leka med....Undrar om det finns en typ stekhåv där man kan fånga maskarna med innan dom hamnar på golvet när man bryner köttet  :o   ....Vissa har ju svårt att se skogen för alla träd...Gäller ju att fokusera....https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vastmanland/blev-attackerad-av-vildsvin    .Själv har jag inget emot vildsvin,tycker dom ser trevliga ut...Men gnäller man om rovdjur som är utrotningshotade....Då är man helt fel ute....Handlar bara om girighet,inget annat...Tips till er som blir nertrampade av älgar...Liksom inte lönt att anmäla...Skickar dom en jägare så är det bara för syns skull...Likaväl sätta en fågelskrämma med gevär i skogen...Varför då tro...Älg är statens vilt...Skjuter jägaren älgen tillfaller den staten...Det vill man inte... Syvende och sist...Jag lägger smileys hur jag vill...Att man diskriminerar homosexuella eller andra på detta forum får en att undra hur det står till...Borde vara lagbrott  ::)
« Senast ändrad: 14 okt-18 kl 01:32 av Tännlappen »

Tännlappen

  • Inlägg: 3160
    • -
SV: inte populärt av okunniga
« Svar #129 skrivet: 14 okt-18 kl 01:42 »
 :D...Tänkte på en sak..Nu har jag inte småttingar...Men liksom vem vill servera hjärnhinnemask till sina barn? Galna älgsjukan till sina barn ? Tror sjukdomen även kan drabba andra klövdjur....Som sagt sjukt kött från skogen gör ingen glad...Mycket pengar står på spel...Liksom kutta bort lite stinkande maskkött kan nog vara oki doki för vissa,,,Konsekvenserna av det vill man nog inte stå för....Som sagt man får den fauna man förtjänar i sin girighet....Utrotning slår lätt tillbaks...Maskkött som stinker...galna älgsjukan...Blinda irrande älgar....

simon.arvestrand

  • Inlägg: 774
    • Östergötland
SV: inte populärt av okunniga
« Svar #130 skrivet: 14 okt-18 kl 08:15 »
Vad dricker du för att få fram alla dessa texter?

Skickat från min SM-G960F via Tapatalk


Landet

  • Inlägg: 803
    • Västerbotten
SV: inte populärt av okunniga
« Svar #131 skrivet: 14 okt-18 kl 12:29 »
Vad dricker du för att få fram alla dessa texter?

Skickat från min SM-G960F via Tapatalk
för att få till sådana inlägg krävs nog starkare saker än dryck. eventuellt en kombination av dryck och annan substans.

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk


 

torpjens

  • Inlägg: 2372
  • Vi lever på naturens villkor
    • Södermanland
SV: inte populärt av okunniga
« Svar #132 skrivet: 14 okt-18 kl 15:00 »
Utdrag ur reglerna för forumet ( http://www.alternativ.nu/index.php?page=regler ):
  • Diskussioner och annonser ska ha anknytning till självhushållning (Fikarummet, Barn och Liv & Hälsa undantagna. Politiska spörsmål hänvisas till andra forum).
  • Tonen ska vara god och respektfull. Det är aldrig OK att uttrycka sig spydigt eller mästrande.
  • Olagligt, sexistiskt, rasistiskt eller på annat sätt stötande material hör inte hemma på forumet.
  • Håll diskussionerna sakliga. Byt inte ämne och undvik OT (off-topic), enordskommentarer och privat chattande.
(:)  Låser tråden. /Torpjens
Problemet är inte att makt korrumperar, det är att de korrumperbara söker makten.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

265 gäster, 1 användare
xaelanar

* Forum

* Om tidningen Åter



- Mycket intressanta uppslag! Blev väldigt sugen på att skaffa höns. Efter större delen av renoveringarna på huset är klara så ska jag bannemig också skaffa mig några höns!
/Dennis Bengtsson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser