Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Myror i komposten, massor av myror, hur slippa?  (läst 14347 gånger)

martin6718

  • Inlägg: 1
    • -
SV: Myror i komposten, massor av myror, hur slippa?
« Svar #20 skrivet: 29 apr-18 kl 12:23 »
Förra året blev jag av med skogsmyror genom att hälla ut väldigt fint majsmjöl runt golvlistorna där jag bor, det hjälpte men det är oklart om det är själva växten eller olägenheten att få fint majsmjöl klistrade runt fotknölarna som avskräckte de små. Jag pratade faktiskt med dem, enligt en idé jag snubblat över på youtube om en kvinna som med hot och mutor pratat ut sina myror ur huset. Jag fick inte intryck av att det gjorde någon större verkan på mina myror. När ingenting slutgiltigt hjälpte så köpte jag (i viss desperation må erkännas) Myrr men jag behövde aldrig använda det, tack och lov för några dagar senare var myrorna borta. Möjligen kände de allvaret när jag gick från ord till handling.

Thomas_

  • Inlägg: 2203
  • Biodlare sen tidigt 90-tal. Finsnickare sen -97.
    • Skåne
SV: Myror i komposten, massor av myror, hur slippa?
« Svar #21 skrivet: 29 apr-18 kl 13:24 »
Jag pratade faktiskt med dem, enligt en idé jag snubblat över på youtube om en kvinna som med hot och mutor pratat ut sina myror ur huset. Jag fick inte intryck av att det gjorde någon större verkan på mina myror.

Gratulerar till den insikten.  ;D
Egenföretagare som lever på bin, pollineringstjänster, avel och drottningodling, uthyrning av bisamhällen till företag och privatpersoner, samt honungsförsäljning. Bedriver Buckfastavel sedan 1996, är lärare på Fristads Folkhögskolas utbildning i Yrkesbiodling, samt är regional Bihälsorådgivare.

martin6718

  • Inlägg: 1
    • -
SV: Myror i komposten, massor av myror, hur slippa?
« Svar #22 skrivet: 29 apr-18 kl 15:55 »
Att det inte gjorde någon större verkan? Ja det vet vi ju inte  ;) Kanske är det möjligt att kommunicera även med myror.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

498 gäster, 6 användare (2 dolda)
Eldtroll, Alexn72, alternaiv, MagnusLey

* Forum

* Om tidningen Åter



- Den nya tidningen var t.o.m. skön att hålla i.Har även omslagets papper blivit lite annorlunda? Jag skriver lite annorlunda eftersom det är trevlig igenkänning i det som är väsentligt-nyttig läsning.Från min Växjöhorisont så var det trevligt att se Maja Söderberg och Nybrukarna. Lycka till med fortsättningen!
/John Moberg

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser