Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

 

Författare Ämne:  Könsbestämning  (läst 1331 gånger)

Pumba

  • Inlägg: 295
    • Småland
Könsbestämning
« skrivet: 19 jan-20 kl 19:59 »
Hej,

Har suttit och kollat på min grupp med 19st vaktlar för att försöka mig på att sortera bort lite tuppar, några galer så de var ganska lätta, men sen tänkte jag att då ser jag ju honorna beroende på vilka tupparna väljer ut att para sig med, men det var inte så himla lätt, kan inte vaktlarna själva bedöma könet eller struntar de bara i det?
Jag satt fotring på de som galer men även de parar ju sig med varandra så det var inte lätt att sortera på.

Försökt kolla med "skum" men som de håller på är det svårt att bedöma vad som var där från början och vad som blivit placerat där.

Är det bara att vänta tills det börjar komma ägg?


Pumba

  • Inlägg: 295
    • Småland
SV: Könsbestämning
« Svar #1 skrivet: 22 jan-20 kl 14:45 »
Blev lite lättare när de började gala mer, men usch vad tråkigt med 3 hönor på 13 kycklingar, har alltid varit väldigt nära 50/50 alla andra gånger med vaktlar, höns har man ju vant sig vid 80% tuppar men tråkigt att få så på vaktlarna med.

Blir till att stoppa mer ägg i kläckaren och köra ett race till.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

* Forum

* Om tidningen Åter



- Enormt intressant tidning. Vill köpa tidningar från 2012 men dom är slut, så hur får man tag på dom?
/Tina

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser