Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  När kommer äggen???  (läst 838 gånger)

Mariace

  • Inlägg: 6
    • Gotland
När kommer äggen???
« skrivet: 06 aug-19 kl 13:27 »
Har tre fina unghönor; två CL och en maran. Fina röda kammar, födda i februari, men några ägg har vi inte sett röken av. Någon som har erfarenhet av dessa raser och värpstart?

Kreacon

  • Inlägg: 563
    • Övriga världen
SV: När kommer äggen???
« Svar #1 skrivet: 06 aug-19 kl 15:13 »
Maran brukar ju i alla fall börja lägga ganska sent, typ 8-9 månader gammal har jag läst nånstans.

 

Pumba

  • Inlägg: 295
    • Småland
SV: När kommer äggen???
« Svar #2 skrivet: 18 aug-19 kl 20:22 »
CL brukar vara rätt sena dem med, närmre 28-30veckor på de jag haft.

Har själv 3 st som är födda i början på mars som jag väntar på ska komma igång.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

471 gäster, 2 användare
alternaiv, Hönshjärna

* Forum

* Om tidningen Åter



- Precis som flera andra skriver så är det här en tidning som aldrig tycks bli inaktuell. Det senaste numret är precis lika intressant som det som kom för flera år sen. Att varje nummer har ett sorts register på baksidan som ger en snabb överblick av vad tidigare nummer sedan många år tillbaka har handlat om, gör det lätt att hitta precis vad man vill läsa om just nu.

Har man läs-svårigheter kan man dock ha lite invändning mot det lilla typsnittet och den täta texten, speciellt annonserna och baksidorna med extra liten text mot en flerfärgad bakgrundsbild.
/Jennifer

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser