Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

 

Författare Ämne:  Tacka som låter från vommen  (läst 1207 gånger)

Fridasgard

  • Inlägg: 9
    • Skåne
Tacka som låter från vommen
« skrivet: 16 dec-20 kl 22:34 »
Har en dräktig tacka på 3 år som är ganska fet i sig själv. Hon har varit ganska svullen om magen på senaste 2 månaderna, men jag har märkt att hon flåsar mycket mer än dem andra . Det liknar trumsjuka fast svullen på bägge sidor , men hon har sett ut såhär som sagt mer än 2 månader. ( tänker hon borde trillat av pin om det var trumsjuka tidigare )  Men ikväll började jag massera magen ifall det är gas, och nu hörs det en massa mullrande från magen. Hon rapar också vilket jag antar är positivt. Då hon är dräktig och ska lamma i feb , börjar jag fundera om det inte kan vara lammen som också delvis gör henne så svullen? Att de/ dem trycker på så hon blir som en boll?

Någon som har erfarenhet av liknande?

Så tacksam för svar.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

472 gäster, 3 användare
Mortsreka, ärt, Eldtroll

* Forum

* Om tidningen Åter



- Enormt intressant tidning. Vill köpa tidningar från 2012 men dom är slut, så hur får man tag på dom?
/Tina

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser