Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Piga sökes  (läst 4109 gånger)

Drengr

  • Inlägg: 28
    • -
Piga sökes
« skrivet: 13 aug-23 kl 13:15 »
Om flickvän blir svårt att hitta (se min andra annons) så kanske det finns någon som vill bo och jobba här istället?
Gratis boende och mat mot hjälp i hemmet.
Arbetsuppgiften är att se till att jag mår bra. Så te.x städning, matlagning och framförallt ett roligt sällskap. :)

Tänker att det här kan vara perfekt för någon som vill flytta hemifrån och byta till ett nytt liv.
Ålder spelar ingen roll, så hör av dig! :)

Skicka ett personligt brev och foto till:
Fri.Drengr@proton.me
The wicked draw their swords to kill the poor and the helpless. They aim their arrows to murder all who live right. But their bows will break, and their swords will pierce their own hearts.

Drengr

  • Inlägg: 28
    • -
SV: Piga sökes
« Svar #1 skrivet: 14 aug-23 kl 15:52 »

Ser att du har ändrat din annons nu så att det är inte längre så tydlig vad du egentligen söker för piga och raderat mitt tidigare inlägg! Smart! 😉

Jag har inte ändrat något i min annons, går det ens?

Och ja jag tog bort ditt inlägg då det inte hörde hemma i min tråd.
Trakaserier och antaganden får du gärna hålla för dig själv.

Men lycka till med dina egna damer, men håll dig gärna i din tråd.
The wicked draw their swords to kill the poor and the helpless. They aim their arrows to murder all who live right. But their bows will break, and their swords will pierce their own hearts.

Drengr

  • Inlägg: 28
    • -
SV: Piga sökes
« Svar #2 skrivet: 14 aug-23 kl 15:59 »
Och till den eventuella framtida pigan! :)

Om du har några frågor och funderingar, eller vill veta mer om mig, platsen, eller vad som helst så är det bara att fråga!

Är det rätt så är det rätt!

Vi alla undrar och bryr oss om olika saker här i livet :)
The wicked draw their swords to kill the poor and the helpless. They aim their arrows to murder all who live right. But their bows will break, and their swords will pierce their own hearts.

kattfot

  • Inlägg: 240
    • Östergötland
SV: Piga sökes
« Svar #3 skrivet: 14 aug-23 kl 16:24 »
Jag undrar vilken anställningsform som gäller, vilka arbetstiderna är, vilken lön som utgår, var arbetsplatsen ligger samt om det finns kollektivavtal?
"Det är dem det blir mest synd om. Låt dem försöka ladda ner mjölk från internet så lär de bli varse att den yngre stenåldern inte är så passé."

Drengr

  • Inlägg: 28
    • -
SV: Piga sökes
« Svar #4 skrivet: 14 aug-23 kl 16:36 »
Jag undrar vilken anställningsform som gäller, vilka arbetstiderna är, vilken lön som utgår, var arbetsplatsen ligger samt om det finns kollektivavtal?

Samma regler som för en inneboende vän som hjälper till i hemmet mot en sovplats :)
Staten, kapitalet och slavsystemet får hålla sig till sina egna påhitt. Här är vi bara fria män och kvinnor!
The wicked draw their swords to kill the poor and the helpless. They aim their arrows to murder all who live right. But their bows will break, and their swords will pierce their own hearts.

Karlsdotter

  • Inlägg: 1466
    • Ångermanland
SV: Piga sökes
« Svar #5 skrivet: 14 aug-23 kl 19:54 »
Du söker ju bostad och ev lite arbete själv hur funkar det med en piga att ta hänsyn till?
Dessutom låter det som att det är en mamma du söker och inte en piga för då ska du ju betala ut lön och fackavgifter mm. Vill du verkligen låsa upp en yngre människa med dåliga förutsättningar för framtiden? Den som jobbar för dig har rätt att få lägga undan till sin egen pension, sjukförsäkring mm som denne behöver.

Drengr

  • Inlägg: 28
    • -
SV: Piga sökes
« Svar #6 skrivet: 14 aug-23 kl 20:08 »
Du söker ju bostad och ev lite arbete själv hur funkar det med en piga att ta hänsyn till?
Dessutom låter det som att det är en mamma du söker och inte en piga för då ska du ju betala ut lön och fackavgifter mm. Vill du verkligen låsa upp en yngre människa med dåliga förutsättningar för framtiden? Den som jobbar för dig har rätt att få lägga undan till sin egen pension, sjukförsäkring mm som denne behöver.

Jag vill ge ett tillfälle till någon som behöver det :)
Det är perfekta förutsättningar här, beroende på vad man söker.
Vill man ha personlig utveckling och en fristad att söka högre svar och meningar med livet och njuta av en lugn och fridfull vardag utan stress, så är det här en perfekt plats. :)

Det jag söker är nya äventyr och nya vyer, de kan komma i form av en ny människa i mitt liv eller en ny plats att bo på, eller en kombination. Jag bor på en jättebra plats och har ett härligt harmoniskt liv. Men det är lite enskilt. Så lite förnyelse behövs :) På ett eller annat sätt.

Men absolut, vill man pensionsspara (om man nu tror på att sådana system fungerar och kommer finnas kvar), eller vill binda upp sig själv till staten och samhället för att arbeta med något man egentligen inte vill bara för att få pengar, någonstans man inte egentligen trivs eller kan vara sig själv på bara för att "öka" sin ekonomi, vilket allt för ofta resulterar i system med skatter på skatter, avgifter på avgifter som i sin tur låser fast en för att man ska kunna ha kvar sin bil och sitt hus och alla andra onda cirklar man låser in sig i (så kallat hamsterhjul) så att man en dag kan vakna upp och märka att man har så mycket skulder att man kommer att behöva jobba tills man trillar av pinnen, då kan man ju alltid välja det livet iställer :D Haha, ja man väljer sitt liv. Men absolut samhället är jättebra, sök jobb på arbetsförmedlingen istället.  Yess
« Senast ändrad: 14 aug-23 kl 20:17 av Drengr »
The wicked draw their swords to kill the poor and the helpless. They aim their arrows to murder all who live right. But their bows will break, and their swords will pierce their own hearts.

Karlsdotter

  • Inlägg: 1466
    • Ångermanland
SV: Piga sökes
« Svar #7 skrivet: 14 aug-23 kl 20:44 »
Man behöver inte låsa upp sig med lån mm bara för att man vill ha lite pengar till pensionen.
Jag har jobbat inom åldringsvården och sett så mycket lidande där med personer som inte har pengar till rätt vård pga andra räkningar som hyra/el/varmvatten eller mat. De är för sjuka för att bo ute i skogen och ta hand om sig själv och det inte finns mer pengar i deras folkpension att de nätt och jämt överlever per månad. Har sett de som kommit in på akuten med stor vätskebrist när hemtjänsten inte får mer tid än 5 minuter om dagen per person. Efter en månad kommer samma patient igen med samma stora vätskebrist och utmärglad och tre månader senare är de döda. Hade de haft mer pengar med sig in i pensionen så hade de haft bättre möjligheter att få bättre vård på vårdhem där de tar hand om folk och inte inom kommun eller region där de använder aktiv dödshjälp

Drengr

  • Inlägg: 28
    • -
SV: Piga sökes
« Svar #8 skrivet: 14 aug-23 kl 20:55 »
Man behöver inte låsa upp sig med lån mm bara för att man vill ha lite pengar till pensionen.
Jag har jobbat inom åldringsvården och sett så mycket lidande där med personer som inte har pengar till rätt vård pga andra räkningar som hyra/el/varmvatten eller mat. De är för sjuka för att bo ute i skogen och ta hand om sig själv och det inte finns mer pengar i deras folkpension att de nätt och jämt överlever per månad. Har sett de som kommit in på akuten med stor vätskebrist när hemtjänsten inte får mer tid än 5 minuter om dagen per person. Efter en månad kommer samma patient igen med samma stora vätskebrist och utmärglad och tre månader senare är de döda. Hade de haft mer pengar med sig in i pensionen så hade de haft bättre möjligheter att få bättre vård på vårdhem där de tar hand om folk och inte inom kommun eller region där de använder aktiv dödshjälp

Många av dom var säkert, trots det, hårt arbetande männorkor kan jag tänka mig?
Eller folk som aldrig lyckades lösa sina inre konflikter och därav aldrig tog sig upp ur djupet.
Att systemet, pensionen, samhäller har stora brister kan vi vara örerräns om.
Att lösningen är att slösa bort sitt liv som slav i ungdommen för några eventuella framtida pengar (jag gissar på att pensionssystemet kollapsar vildet decenium som helst nu, för inget storebror gör är speciellt bra för den enskilde, om man ska spara så ska man spara på egen hand, helst i guld eller crypto).
Men det bästa alternativet är att få barn som tar hand om en, som vill bo nära och som tycker om att umgås för att man har gjort ett så bra jobb med uppfostran :)

Släpp taget om systemet. "Det hade fungerat om bara folk jobbat liite mer" fungerar inte.

Men va bra att du gör ditt för att försöka ta hand om människor! :)
The wicked draw their swords to kill the poor and the helpless. They aim their arrows to murder all who live right. But their bows will break, and their swords will pierce their own hearts.

Drengr

  • Inlägg: 28
    • -
SV: Piga sökes
« Svar #9 skrivet: 14 aug-23 kl 20:58 »
Man behöver inte låsa upp sig med lån mm bara för att man vill ha lite pengar till pensionen.
Jag har jobbat inom åldringsvården och sett så mycket lidande där med personer som inte har pengar till rätt vård pga andra räkningar som hyra/el/varmvatten eller mat. De är för sjuka för att bo ute i skogen och ta hand om sig själv och det inte finns mer pengar i deras folkpension att de nätt och jämt överlever per månad. Har sett de som kommit in på akuten med stor vätskebrist när hemtjänsten inte får mer tid än 5 minuter om dagen per person. Efter en månad kommer samma patient igen med samma stora vätskebrist och utmärglad och tre månader senare är de döda. Hade de haft mer pengar med sig in i pensionen så hade de haft bättre möjligheter att få bättre vård på vårdhem där de tar hand om folk och inte inom kommun eller region där de använder aktiv dödshjälp

https://www.scb.se/hitta-statistik/artiklar/2023/svenskar-har-hoga-skulder-jamfort-med-andra-europeer/
The wicked draw their swords to kill the poor and the helpless. They aim their arrows to murder all who live right. But their bows will break, and their swords will pierce their own hearts.

Drengr

  • Inlägg: 28
    • -
SV: Piga sökes
« Svar #10 skrivet: 14 aug-23 kl 20:59 »
Måste erkänna att det var förvånadsvärt kul att svara på kritik faktiskt, haha :D
The wicked draw their swords to kill the poor and the helpless. They aim their arrows to murder all who live right. But their bows will break, and their swords will pierce their own hearts.

Karlsdotter

  • Inlägg: 1466
    • Ångermanland
SV: Piga sökes
« Svar #11 skrivet: 14 aug-23 kl 23:50 »
Man behöver heller inte vara livegen till en storfurste som vill härska då man kan få lön för det man gör även utan att ha en löneanställning inom det samhälle som du skriver ner så mycket hade du lite respekt för den du vill ska göra livet kul och enkelt för dig hade du ansträngt dig för den som ska ta hand om dig och gett en ersättning så personen har något att ta till den dagen du lessnar och skickar ut vederbörande i kylan. Du vill ha men vill inte ge i utbyte för tjänsten

Hade du varit ärlig hade du lagt till en lön inte bara in natura utan som ett skydd till den du utnyttjar

Drengr

  • Inlägg: 28
    • -
SV: Piga sökes
« Svar #12 skrivet: 15 aug-23 kl 02:12 »
Man behöver heller inte vara livegen till en storfurste som vill härska då man kan få lön för det man gör även utan att ha en löneanställning inom det samhälle som du skriver ner så mycket hade du lite respekt för den du vill ska göra livet kul och enkelt för dig hade du ansträngt dig för den som ska ta hand om dig och gett en ersättning så personen har något att ta till den dagen du lessnar och skickar ut vederbörande i kylan. Du vill ha men vill inte ge i utbyte för tjänsten

Hade du varit ärlig hade du lagt till en lön inte bara in natura utan som ett skydd till den du utnyttjar

Lönen blir ett härligt liv i en härlig vardag, tak över huvudet, mat på bordet, filosofiska samtal, en möjlighet att byta liv till ett nytt och massvis med fritid :)
Hon kommer inte att känna sig utnyttjad, men det skulle jag känna mig om någon bodde här utan att hjälpa till i vardagen, eller hur? ;)

Och att du talar ner moderliga egenskaper så hårt i ditt tidigare meddelande är synd.
Den moderliga, omhändertagande kraften är det vackraste en tjej kan ha! Oavsett ålder :)
Samt den inspirerande kraften!
The wicked draw their swords to kill the poor and the helpless. They aim their arrows to murder all who live right. But their bows will break, and their swords will pierce their own hearts.

malarmaster

  • Inlägg: 5259
    • Småland
SV: Piga sökes
« Svar #13 skrivet: 15 aug-23 kl 11:11 »
Som företagare kan jag bara säga att jag helt står på karlsdotters sida. Jag har i många år förundrats över de på alternativ som söker arbetskraft. Oftast till låga löner,oftast svart och med avsaknad av de förmåner (pension,sjuklön,försäkringar för att skydda den anställde) . Ännu mer förundrad är jag över de som accepterar ett sådant avtal. Vad händer vid en arbetsplatsolycka? Dvs om "pigan eller drängen" gör sig illa på t.ex en maskin,motorsåg,blir allvarligt sparkad av ko,häst eller annat djur. Utan försäkringar och anställningsavtal är ju den anställde helt utan skyddsnät. I just drengens fall erbjuds mat o husrum. Arbetsuppgifterna tycka vara hushållerska o sällskap. Precis ett sådant pigjobb som fanns förr då pigan fick några klädesplagg,en sängplats någonstans och maten för dagen,några riksdaler om året. En slavplats som inte gav utrymme åt utveckling eller chans till bildning. Här förutsätts tydligen att ekonomin skall skötas genom samhället dvs genom försörjningsstöd eller liknande. Det samhälle som så tydligt förkastas av arbetsgivaren i detta fallet. Men det går bra att parasitera på övriga skattekollektivet? Det går nämligen inte att enbart leva på daglig mat o tak över huvudet. De flesta människor vill mer. Särskilt unga vill ha tillgång till sociala medier,nöjen m.m. Sådant som kostar pengar.
Människosynen här är i min värld förkastlig. Självisk och egocentrerat. Filosofiska samtal är knappast någon ersättning för  tid. Som tidigare påpekats kommer även några få år av uteblivna pensionsinbetalningar att ge utslag senare i livet. Avsaknad av försäkringsskydd kan bli förödande. Detta alternativ som erbjuds är inget seriöst erbjudande utan bara ett utnyttjande av någon som är vilse i livet,kanske desperat i en livssituation.
sedan kan man också undra över (som tidigare i tråden) hur drengen själv försörjer sig. Hoppas det inte är på min bekostnad.
I mina företag har jag alltid haft som minimum att den anställde har fulla skyddsnät (det skyddar ju även mig) samt minst minilön enligt avtal. Efter att den anställde visat framfötterna hamnade lönen oftast 10-20 % över avtal. Det garanterade att den anställde stannade kvar o företaget kunde utvecklas. Givetvis erbjöds alltid vidareutbildning,kurser m.m för att den anställde o företagets kompetens säkerställdes.
Att leva vid sidan om samhället funkar inte i långa loppet. Förr eller senare behövs sjukvård,ev. barn behöver skolgång o utbildning,även vägar behövs och ibland kan ordningsmakt o juridiskt bistånd vara bra.Oftast kommer också en ålderdom som alltför ofta betyder sjuksäng och tillgång till vårdpersonal. Som karlsdotter skriver är detta ett stort problem för alla inblandade då det krävs pengar för att det skall fungera. Skattepengar.   Samhället bygger på att vi gemensamt bygger o lever tillsammans. Utan att en del försöker ta genvägar o parasitera på övriga.

Drengr

  • Inlägg: 28
    • -
SV: Piga sökes
« Svar #14 skrivet: 15 aug-23 kl 13:33 »
Som företagare kan jag bara säga att jag helt står på karlsdotters sida. Jag har i många år förundrats över de på alternativ som söker arbetskraft. Oftast till låga löner,oftast svart och med avsaknad av de förmåner (pension,sjuklön,försäkringar för att skydda den anställde) . Ännu mer förundrad är jag över de som accepterar ett sådant avtal. Vad händer vid en arbetsplatsolycka? Dvs om "pigan eller drängen" gör sig illa på t.ex en maskin,motorsåg,blir allvarligt sparkad av ko,häst eller annat djur. Utan försäkringar och anställningsavtal är ju den anställde helt utan skyddsnät. I just drengens fall erbjuds mat o husrum. Arbetsuppgifterna tycka vara hushållerska o sällskap. Precis ett sådant pigjobb som fanns förr då pigan fick några klädesplagg,en sängplats någonstans och maten för dagen,några riksdaler om året. En slavplats som inte gav utrymme åt utveckling eller chans till bildning. Här förutsätts tydligen att ekonomin skall skötas genom samhället dvs genom försörjningsstöd eller liknande. Det samhälle som så tydligt förkastas av arbetsgivaren i detta fallet. Men det går bra att parasitera på övriga skattekollektivet? Det går nämligen inte att enbart leva på daglig mat o tak över huvudet. De flesta människor vill mer. Särskilt unga vill ha tillgång till sociala medier,nöjen m.m. Sådant som kostar pengar.
Människosynen här är i min värld förkastlig. Självisk och egocentrerat. Filosofiska samtal är knappast någon ersättning för  tid. Som tidigare påpekats kommer även några få år av uteblivna pensionsinbetalningar att ge utslag senare i livet. Avsaknad av försäkringsskydd kan bli förödande. Detta alternativ som erbjuds är inget seriöst erbjudande utan bara ett utnyttjande av någon som är vilse i livet,kanske desperat i en livssituation.
sedan kan man också undra över (som tidigare i tråden) hur drengen själv försörjer sig. Hoppas det inte är på min bekostnad.
I mina företag har jag alltid haft som minimum att den anställde har fulla skyddsnät (det skyddar ju även mig) samt minst minilön enligt avtal. Efter att den anställde visat framfötterna hamnade lönen oftast 10-20 % över avtal. Det garanterade att den anställde stannade kvar o företaget kunde utvecklas. Givetvis erbjöds alltid vidareutbildning,kurser m.m för att den anställde o företagets kompetens säkerställdes.
Att leva vid sidan om samhället funkar inte i långa loppet. Förr eller senare behövs sjukvård,ev. barn behöver skolgång o utbildning,även vägar behövs och ibland kan ordningsmakt o juridiskt bistånd vara bra.Oftast kommer också en ålderdom som alltför ofta betyder sjuksäng och tillgång till vårdpersonal. Som karlsdotter skriver är detta ett stort problem för alla inblandade då det krävs pengar för att det skall fungera. Skattepengar.   Samhället bygger på att vi gemensamt bygger o lever tillsammans. Utan att en del försöker ta genvägar o parasitera på övriga.

Va trevligt att du kommer med funderingar! :)

Ja, man väljer olika väger i livet, själv ser jag staten som en maffia/terrorist organisation, som bygger på slaveri och att lura av människor dess fri-/rättigheter.
Om de som bestämmer hade velat så hade skattepengarna räckt gott och väl, men det porioriteras till fel saker och luras av det arbetande folket.
Självklart är det bra att arbeta för en bättre värld! Men i den situationen vi befinner oss i så är det var man/kvinnas skyldighet att motsätta sig terrorismen enligt mig. Dom ger det lilla för syns skull och tar det stora. Lögnernas mästare styr ;) Men men, det är lite för politiskt och OT. Så jag lämanr det där, men pratar gärna vidare om det i PM eller i en annan tråd ifall du vill starta en sån! :)
Tillgång till sociala medier om man nu är intresserad av sånt, och mycket fritid att utbilda sig på egen hand via internet/böcker osv finns det såklart. Mycket störra chans att gör det här en 9-17 jobb på McDonalds eller liknande. Visst förlorar man lite pensions grejer om man som sagt tror på att det systemet finns kvar om några decenier, dom har ju inte imponerat mig iaf. Men man vinner tid och utrymme att utveckas inombords, själsligt, intellektuellt och filosofiskt m.m! Mycket mer värt enligt mig! Men det kan man ju såklart se olika på. Man värderar sitt guld på olika sätt :)
Och det är ju bra att du aktivt försöker anställa så mycket folk som är vilsna i livet som möjligt, eller menar du att samhället ska göra det? Och att samhället bara har haft otur med att inte lyckats hjälpa dom tills nu? Eller var det någon som skattade för lite pengar, haha ;D
Nja.. Jag tror nog inte på samhällets förmåga att fånga upp vilsa själar heller, visst gör dom någon nytta, men de har inte så bra resultat som man hade hoppats enligt min erfarenhet av de människor jag har mött i livet :)
Men det är också lite OT och politiskt, så jag fortsätter gärna även här i PM eller i en ny tråd ifall du vill starta en sådan! :)
Sen tycker jag skolgången (indoktrineringen) fungerar lika förkastligt som äldrevården.
Och visst är det farligt att leva, vi borde låsa in oss i kuddrum allihoppa och låta robotar mata oss! ;D

Benjamin Franklin once said: "Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety."
The wicked draw their swords to kill the poor and the helpless. They aim their arrows to murder all who live right. But their bows will break, and their swords will pierce their own hearts.

Drengr

  • Inlägg: 28
    • -
SV: Piga sökes
« Svar #15 skrivet: 15 aug-23 kl 13:37 »
Jättekul med alla svar! Men försök att hålla er till ämnet och inte sväva ut allt för mycket, jag skriver jättegärna om sådana här saker, både i PM och offentligt, jag föredrar själv att göra det offentligt, för det är nyttigt för många att följa en sån disskution, och jag tycker det är jättekul, men gärna i en dedikerad tråd till just det ämnet, på rätt plats. :)
The wicked draw their swords to kill the poor and the helpless. They aim their arrows to murder all who live right. But their bows will break, and their swords will pierce their own hearts.

Vildmarksmannen

  • Inlägg: 5
    • Östergötland
SV: Piga sökes
« Svar #16 skrivet: 15 aug-23 kl 14:44 »
Angående rätt plats så borde du ha din annons om städerska respektive privat 'underhållningspiga'  ;) under rubriken jobb och tjänster respektive bostad finnes eller hur!?Vi hade jo igår en bra konversation via pm men du tycker jo mer om offentlig, haha!  ;) Är väl lite retsam men en piga borde man söka under jobb och tjänster känns det som!

Drengr

  • Inlägg: 28
    • -
SV: Piga sökes
« Svar #17 skrivet: 15 aug-23 kl 14:59 »
Angående rätt plats så borde du ha din annons om städerska respektive privat 'underhållningspiga'  ;) under rubriken jobb och tjänster respektive bostad finnes eller hur!?Vi hade jo igår en bra konversation via pm men du tycker jo mer om offentlig, haha!  ;) Är väl lite retsam men en piga borde man söka under jobb och tjänster känns det som!
Ja, verkligen bra samtal! :)

Om det hade rört sig om en anställning med anställningsavtal m.m. av den typen som folk vill få det till i ämnessvaren så hade jag hållt med dig! :)
Nu söker jag en kontakt, med en som passar in på det jag har skrivit tidigare och inte det andra vill få det till.
Vilket är en liten mix av bostad finnes och kontakt (vilket dom flesta kontakter som söks här i "kontakter" blir i realiteten). Men jag tycker den ligger bra här då det framförallt handlar om den framtida gemensamma vardagen.
Men jag förstår din synpunkt!

(Det jag framförallt syftade på när det gäller att prata offentligt, så tänker jag på livsåskådning, politik och liknande tankeväckande ämnen, som jag tror alla människor kan ha nytta av att läsa)
The wicked draw their swords to kill the poor and the helpless. They aim their arrows to murder all who live right. But their bows will break, and their swords will pierce their own hearts.

malarmaster

  • Inlägg: 5259
    • Småland
SV: Piga sökes
« Svar #18 skrivet: 15 aug-23 kl 16:01 »
politik är ju förbjudet att diskutera på alternativ. Något jag beklagar då dina inlägg definitivt skulle bemötas politiskt. För övrigt håller jag med Vildmarksmannen. Kontaktannons är en sak,man söker kanske någon som vill dela vardagen , en gemensam framtid.  Men söker man någon som skall sköta hushållet är det ju definitivt någon man anställer. I din värld helt på dina villkor och utan skydd för den anställde. Du låter som en mycket osympatisk människa när man läser dina svar. Att själv ställa sig vid sidan om ett samhälle (som du troligen utnyttjar på olika vis) och sedan försöker locka fler till samma livsstil tyder på själviskhet som kan utvecklas till sekterism. Jag delar definitivt inte din syn på vårt samhälle. Visst finns det problem men också lösningar. I din värld saknas lösningarna utan där tycks modellen vara anarki och det slutar alltid i diktatur och blodbad.
Vill också framföra att denna tråd är den mest intressanta på flera år. Tyvärr kan vi inte diskutera de ämnen som skulle behövas då tråden förmodligen låses då vi kommer in på samhälle o politik.
« Senast ändrad: 15 aug-23 kl 16:06 av malarmaster »

Drengr

  • Inlägg: 28
    • -
SV: Piga sökes
« Svar #19 skrivet: 15 aug-23 kl 16:18 »
politik är ju förbjudet att diskutera på alternativ. Något jag beklagar då dina inlägg definitivt skulle bemötas politiskt. För övrigt håller jag med Vildmarksmannen. Kontaktannons är en sak,man söker kanske någon som vill dela vardagen , en gemensam framtid.  Men söker man någon som skall sköta hushållet är det ju definitivt någon man anställer. I din värld helt på dina villkor och utan skydd för den anställde. Du låter som en mycket osympatisk människa när man läser dina svar. Att själv ställa sig vid sidan om ett samhälle (som du troligen utnyttjar på olika vis) och sedan försöker locka fler till samma livsstil tyder på själviskhet som kan utvecklas till sekterism. Jag delar definitivt inte din syn på vårt samhälle. Visst finns det problem men också lösningar. I din värld saknas lösningarna utan där tycks modellen vara anarki och det slutar alltid i diktatur och blodbad.

Finns alltid PM som sagt :) Du är välkommen att skriva där om du vill!
Volontär-arbete kan jag instämma med att det ligger nära tillhands. Men då människan i sig och gemenskapen är det viktigaste så ligger annonsen ändå bra här känner jag.

Du verkar tycka om att använda kränkande ord mot folk, det är dock inget som jag accepterar, så sluta med sådana trakasserier genast, för sånt hör verkligen inte hemma här, eller någon annanstans heller för den delen.
Om det är någon som utnyttjar samhället är det dom som gör sitt bästa för att bestämma över andra och ta deras frihet ifrån dom, såna som ofta kommer i kostym med för höga löner.
Jag står på den levande varelsens sida. Inte fiktiva hittepågrejer som bossar runt med våld och hot.
Jag har lösningar, massvis :)

Men jag får tacka dig för att du visar kontrasten mellan olika synsätt så att det blir tydligt vilken väg som känns mest rätt att gå för den som söker runt här! :)

(Och tack för att du finner intresse i tråden! :) Det är kul att höra!)

(Och för att ingen som läser ska missa de nya uppdatringarna så finns det nu en "sid2" på det här ämnet)
« Senast ändrad: 15 aug-23 kl 16:44 av Drengr »
The wicked draw their swords to kill the poor and the helpless. They aim their arrows to murder all who live right. But their bows will break, and their swords will pierce their own hearts.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

458 gäster, 2 användare
javill, Westerbergarn

* Forum

* Om tidningen Åter



- Tidningen åter har jag läst i några år som prenumerant innan dess läste jag hos vänner. Genom åren har jag utvecklats det har även tidningen och att ledaren skrivs av en så härlig och äkta människa som erkänner att man ibland får ge upp och tänka om. ALLA borde ha tidningen!
/ Maria

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser