Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Träningskorgar  (läst 1988 gånger)

Happier35f

  • Inlägg: 10
    • Meadow Wings
Träningskorgar
« skrivet: 04 okt-08 kl 17:13 »
Hej! Var hittar man träningskorgar till brevduvor? Jag har sett fina korgar utomlands, men det måste ju finnas att köpa i Sverige, eller?  ::)
Racing Homing Pigeons, Bouvier des Flandres, Pembroke Welsh Corgi, Ålandsfår, Hedemora, Dvärgvädur, Hermeliner

Lars på Solbacken

  • Inlägg: 539
    • Västergötland
SV: Träningskorgar
« Svar #1 skrivet: 05 okt-08 kl 12:09 »
Jag har köpt mina flätade duvkorgar i Danmark för drygt tio år sedan. Han hette Allan Wolf i Fredrikshamn och sålde även foder och tillbehör.
Jag antar att det är flätade korgar du är ute efter?

Pratade med en utlänsk korgmakare på medeltidsmarknaden här för något år sedan och han skulle göra väldigt fina sa han men året efter så hade han inte klarat av det, så det bidde inget där inte.

Ska höra med han här som säljer foder och tillbehör för duvor och burfåglar mm. Jag har aldrig sett att han har haft några korgar till salu. Förra året köpte vi special burar i grön och vit plast som passar i transportbilen från Göteborg i dom får ca. 20-25 st plats i utan att det blir för trångt. Har för mej att dom kostade 800 :- och kom från Italien. Och dom från Danmark kostade 4-500:- st och är för ca.10-15 duvor.

//Lars


Jobbar för mångfald har Vadsbohöns, duvor,  hund "springer spaniel/wachtel" och bin, Trädgård, odling, blommor, fågelskådning, husbehov mm.
www.hovabrevduveklubb.n.nu     https://www.facebook.com/LarsiSolbacken/

duvan

  • Inlägg: 102
    • -
    • Enebacka
SV: Träningskorgar
« Svar #2 skrivet: 12 okt-08 kl 16:26 »
www.hape.se

försök här! Dom har det mesta när det gäller duvor - foder, vattenautomater, korgar m.m


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

540 gäster, 3 användare
Hantverkaren, Oskari, Gröfre Slissing

* Forum

* Om tidningen Åter



- Kvartalets höjdpunkt för mig, när det nye Åter kommer!
/Ann-Louise L

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser