Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Örter/kryddor  (läst 3896 gånger)

Alpha

  • Inlägg: 477
  • Skjut inte vargarna
Örter/kryddor
« skrivet: 07 maj-07 kl 18:31 »
Hejsan

Det har startat en serie (från danmark) på SVT. Den heter Örter - naturens eget apotek. Lite om kryddning och naturläkemedel. Kanske något för oss på Alternativ.nu?

Alphaville
Det krävs alla sorters människor för att skapa en värld.
Tänd hellre ett ljus än att klaga över mörkret

anette i bugared

  • Inlägg: 6137
    • -
Re:Örter/kryddor
« Svar #1 skrivet: 07 maj-07 kl 18:45 »
När och var? Låter jätteintressant.
Den natten jag föddes var skärtorsdagsnatt, nu slåss jag mot ondskan och värnar den svage. Mitt redskap är viljan, en kvast och en hatt.
Den natten jag föddes var skärtorsdagsnatt.

Alpha

  • Inlägg: 477
  • Skjut inte vargarna
Re:Örter/kryddor
« Svar #2 skrivet: 07 maj-07 kl 19:11 »
Hej anette

Måndagar 18.15 i SVT2. Lite olika använingsområden och lite historia blandat. Själv är jag lite intresserad av medicinen och historien bakom användandet. Dagens avsnitt handlade om timjan.

Alphaville
Det krävs alla sorters människor för att skapa en värld.
Tänd hellre ett ljus än att klaga över mörkret

anette i bugared

  • Inlägg: 6137
    • -
Re:Örter/kryddor
« Svar #3 skrivet: 07 maj-07 kl 20:15 »
Ajdå, verkar som om jag missade det med minsta möjliga marginal.

Ser att det kommer i repris, får ladda inspelningen.

Precis som du, så är även jag intresserad av den medicinska biten, jag har "fuskat" ;) med olika örter under flera år. Har som tur är en stooor familj att pröva mina dekokter på. (De flesta gångerna har det gått bra ;D.)
Den natten jag föddes var skärtorsdagsnatt, nu slåss jag mot ondskan och värnar den svage. Mitt redskap är viljan, en kvast och en hatt.
Den natten jag föddes var skärtorsdagsnatt.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

477 gäster, 1 användare
Nina W

* Forum

* Om tidningen Åter



- Enormt intressant tidning. Vill köpa tidningar från 2012 men dom är slut, så hur får man tag på dom?
/Tina

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser