Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  ÅTERbruk :)  (läst 2181 gånger)

johannasus

  • Inlägg: 1
    • -
ÅTERbruk :)
« skrivet: 04 mar-18 kl 15:33 »
Kan inte tänka mig mer återbruk än att göra askar av pärmarna till gamla Åter :)


Postat med Alternativ.nu´s app

Mamsingen

  • Inlägg: 1666
    • Småland
SV: ÅTERbruk :)
« Svar #1 skrivet: 09 maj-19 kl 18:10 »
Oj, gamla Åter sparar jag och läser om. Speciellt Petters fina tankar som finns i varje nr. Men tur vi folk är olika, kanske. Vore ju trist annars
Om du börjar känna dig lite annorlunda, kan det bero på att du börjar vara dig själv:)

Om man står och funderar för länge på nästa steg, kan man bli stående på ett ben... har jag hört.

LimJans

  • Inlägg: 8885
    • Dalarna
SV: ÅTERbruk :)
« Svar #2 skrivet: 12 jan-20 kl 22:25 »
Jag brukar vika av gamla noter som jag inte behöver längre. De blir inte riktigt lika stadiga, men det fungerar ändå.



På tal om små pappersaskar, när jag gjorde en lång praktik på en förskola så var det en kille som hade med sig sina små legogubbar och var mycket rädd att tappa bort dem. Hans mamma hade egentligen sagt nej till att ta med de där smågubbarna, de skulle bara försvinna. Men på eget ansvar fick han ta med dem, men inget gnäll när de försvinner!
Han hade dem i handen eller i fickan och räknade dem konstant för att kolla att ingen var borta. Vi satt och pysslade lite vid ett bord, jag vek ihop en sån ask med lock av vanligt ritpapper och puttade bort till killen. "Här får en ask att ha dina smågubbar i, skriv ditt namn på asken och måla den lite så alla vet att den är din" :)
Hans ögon blev jääättestora  :o :o :o "varifrån kom den asken ??? "Jag gjorde den av ritpappret här, ungefär som när man viker ett flygplan, du vet." Han var så fascinerad att jag kände mig som Joe Labero som kan plocka grejer ut luften  ;D
Mötte hans mamma i hallen dagen efter, hon tackade så mycket för den fina asken, sonen hade skrutit om mina förmågor hemma vid kvällsmaten  :-*
« Senast ändrad: 17 feb-20 kl 07:27 av LimJans »

 

von tratt

  • Inlägg: 1709
    • Skåne
SV: ÅTERbruk :)
« Svar #3 skrivet: 17 feb-20 kl 03:29 »
Det är intressant att få uppleva vilka saker som man kan, säger eller gör som gör (stort) intryck på förskolebarnen :-)
Jag bor i lägenhet så jag är inte trovärdig.

Skohorn

  • Inlägg: 2
    • Bohuslän
SV: ÅTERbruk :)
« Svar #4 skrivet: 22 feb-20 kl 15:49 »
Dina askar av Åter är underbar ! Tack !


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

564 gäster, 5 användare
xaelanar, alternaiv, Kengus89, ÖsterFröken, Lenakatarina

* Forum

* Om tidningen Åter



- Denna tidning snubblade jag över redan 2002 typ, det bästa att lära sig de mästa. Varje person i detta avlånga land borde läsa denna. Butiker borde ta in dessa... älskar denna tidning. Köpte förut mycket böcker i butiken för många år sedan, men dom kom bort, syrakulturen , ost till husbehov och en del andra.
/ Anna-karin A

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser