Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Ett tips hur man får valparna att kissa på tidningarna och inte på golvet?  (läst 1278 gånger)

Majkan

  • Inlägg: 221
    • Skåne
    • www.Vingesus.se/Louise
Hej!
Somliga dagar har man många frågor! Här kommer den tredje för idag!
Våra 10 storpudelvalpar går i en komposthage i köket. I början hade vi hela området täckt av tidningar men sedan några dagar tillbaka är halva golvet "tidningsklätt". Flera av dem är himla duktiga på att kissa och bajsa på tidningarna medan några gör både och på golvet. Finns det några knep att ta till? Någon lukt som inte inbjuder?
Jag torkar golvet med såpa flera gånger om dagen...
Tack!
Marika
Är livsnjutare och levnadskonstnär. Gör allt som tilltalar mig! Är så gott som alltid positiv.

Vilse

  • Gäst
Hur gamla är valparna?
Ha en hage där det är kiss o bajs hage, lyft in dom där när dom har vaknat och några minuter efter at dom ätit och när dom lekt intensivt och lugnar ner sej.
Mycket beröm när det händer på tidningarna!
Efter att tag så kan hagen runt tidningarna tas bort och dom går dit när dom vill kissa.
Annars så fort som dom är stora nog så gå ut med dom så fort du baar kan efter mat o sömn o lek.
Det går snabbt som sjutton att få dom rumsrena när dom är i 6-8 veckors ålder om man bara läger ner lite tid.
men som sagt, hur gamla är dom nu?

Majkan

  • Inlägg: 221
    • Skåne
    • www.Vingesus.se/Louise
Hur gamla är valparna?
Ha en hage där det är kiss o bajs hage, lyft in dom där när dom har vaknat och några minuter efter at dom ätit och när dom lekt intensivt och lugnar ner sej.
Mycket beröm när det händer på tidningarna!
Efter att tag så kan hagen runt tidningarna tas bort och dom går dit när dom vill kissa.
Annars så fort som dom är stora nog så gå ut med dom så fort du baar kan efter mat o sömn o lek.
Det går snabbt som sjutton att få dom rumsrena när dom är i 6-8 veckors ålder om man bara läger ner lite tid.
men som sagt, hur gamla är dom nu?

Tack! Jo, de blev 6 veckor i söndags. Jag började igår att ta ut dem en liten sväng men tycker att det är för kallt ännu så länge. Självklart kan man ta ut dem korta stunder men det blir ju mycket spring med 10 valpar! Närmare bestämt 5 vändor ut, och 5 vändor in! Eftersom husets ingång är 8-10 trappsteg upp (källare under som man bara går ett par steg ned till) så blir det en hel del motion... och det är ju bra men jag drabbades av ryggskott när valparna föddes som blivit ischias... och det känns när man går i trappor!
Är livsnjutare och levnadskonstnär. Gör allt som tilltalar mig! Är så gott som alltid positiv.

Vilse

  • Gäst
Stora valpar är ett problem när man har vinter och trappor!

ser en tant som kör sina hundar i barnvagn varje dag ute på stan, först trodde jag det var valpar men det är hennes samling av mini jyckar vad det nu är för ras,,,



 


Dela detta:

* Inloggade just nu

812 gäster, 3 användare (1 dolda)
Jona d, Corax

* Forum

* Om tidningen Åter



- Reportaget om ostkursen gör att man blir så sugen!
/Sanna h

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser