Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Vill ha info om lappgetter  (läst 2473 gånger)

pf

  • Inlägg: 58
Vill ha info om lappgetter
« skrivet: 18 jul-06 kl 13:16 »
Hej!Finns det lappgeter till salu i Sverige?Är det svårt att importera getter från Sverige till Finland och vice versa?En kompis har tänkt att importera en get från mitt ställe i Finland till Sverige.Jag skulle vara tacksam för all information om lappget som jag kan få.Min e-post är peter.g.forssell@nesteoil.com.

allmogeget

  • Gäst
Re:Vill ha info om lappgetter
« Svar #1 skrivet: 24 jul-06 kl 22:55 »
På Föreningen Allmogegetens hemsida hittar du info om lappgetter!

http://www.allmogegeten.se/getter_lappget.html

Par

  • Inlägg: 62
    • Jämtland
    • Friluftsliv, slöjd och forntida teknik
Re:Vill ha info om lappgetter
« Svar #2 skrivet: 01 aug-06 kl 13:30 »
Enligt dagens UNT (http://www2.unt.se/avd/1,1786,MC=1-AV_ID=519221,00.html) finns det sju stycken lappgetter som söker ägare snarast.

Själv har jag inte tid att stängsla innan höstterminen börjar, och något stall eller ligghus har jag inte.

/Pär

drömmaren

  • Gäst
Re:Vill ha info om lappgetter
« Svar #3 skrivet: 14 nov-06 kl 11:59 »
Jag vill också ha lappgetter men hinner inte stängsla innan vintern och så... Det beror förstås på vart du bor men, jag hade tur och fick tag på en som håller lappgetter rätt nära där jag bor (Piteå). Jag har planerat att ta en get (Blenda)av henne. Så då blir det ju en helt ny besättning hos mej i Långnäs frammåt sommaren. Hör annars med Ronny Olsson som finns på Allmogegeten.se


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

565 gäster, 5 användare
Tältbyggare, Sebastian Berggren, javill, skogaliten, ärt

* Forum

* Om tidningen Åter



- Rotade fram denna då ja nyss fått barn. Bra förklarat i "från tröja till blöja" som sagt.. gott o blandat!!!
/Sanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser