Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  hur stor skillnad är det på egenblandat och färdigfoder?  (läst 907 gånger)

Midsommaren

  • Inlägg: 614
    • Bohuslän
jag brukar blanda en egen blanding till mina höns, den består tillmestadels av havre och korn, men innehåller även gula ärtor,vetekli,lusern och värpkoncentrat.

Tanken med att ja har gett mina hemmablandat foder är för att jag vill att de dom ska äta är så naturligt som möjligt samtidigt som att jag vill att de ska få värpa i egen naturlig takt.

Det är ju lite pill att blanda eget, jag undrar därför om de finns något färdigfoder man kan ge dom som ändå inte driver på dom så mycket?



Heddan76

  • Inlägg: 341
    • Norrbotten
SV: hur stor skillnad är det på egenblandat och färdigfoder?
« Svar #1 skrivet: 21 sep-11 kl 18:31 »
Det är då inte ekonomiskt att blanda själv. Om man inte lyckas få ingredienserna billigt hos någon bonde. Men måste man inhandla allt själv så var det mindre än 50öre per kg som man tjänade på att blanda själv. Och då var det stora mängder man var tvungen att köpa...


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

840 gäster, 1 användare
Hantverkaren

* Forum

* Om tidningen Åter



- En kanontidning på alla vis!
/Michael Andreasson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser