Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Påfågel  (läst 1797 gånger)

BitterKing

  • Inlägg: 19
    • [DIST]
Påfågel
« skrivet: 09 jun-07 kl 13:56 »
Vår ena påfågelstupp har en förkärlek till att sitta på bilarnas motorhuv. Trots speglar i både hönsgård och utomhus, så sitter den hellre på bilen och skiter och repar lacken. Hur trist som helst.
Har börjat ha en filt på bilen nu, då vågar den inte riktigt hoppa upp där.
Månskens bonde som snöat in på fåglar. Man vill ju bara ha fler och fler.
Bor med Dolvis på en gård med Katter, får, höns, vaktlar, ankor och påfåglar,,,, och så de där jävla fästingarna förstås.

Lisasgården

  • Inlägg: 274
  • lisasgarden.se
    • Dalarna
    • Lisasgården
Re:Påfågel
« Svar #1 skrivet: 10 jun-07 kl 13:17 »
Jag hade exakt samma problem med mina påfågelhannar :-) kanske vill de sitta högt upp när de speglar sig, bara en teori.
Jag hade hela biltaket invaderat av myskankor dessutom så du kan ju tänka dig hur vacker bilen var........ *skrattar*
 
Bor på en solig gård ute på landet tillsammans med bonde, dotter och massor av husdjur. Hundar, kattor, höns, gotlandsfår, kaniner för produktion. Har jordbruk med inriktning på kött och spannmål. Både KRAV och konventionellt.
www.lisasgardens.blogspot.com
Kaninproducent på Lisasgarden.se

BitterKing

  • Inlägg: 19
    • [DIST]
Re:Påfågel
« Svar #2 skrivet: 10 jun-07 kl 15:04 »
Jo det kanske är så de vill ha det,,, får sätta upp speglarna lite högre.
Hehe,, stackars biltak,,, för en ankbajs brukar ju kunna bli helt enorm.
De har lustigt nog inte kommit upp på bilarna ännu,, men de går gärna upp på trappen och gör ifrån sig. Härligt att kliva ut barfota...
Månskens bonde som snöat in på fåglar. Man vill ju bara ha fler och fler.
Bor med Dolvis på en gård med Katter, får, höns, vaktlar, ankor och påfåglar,,,, och så de där jävla fästingarna förstås.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

561 gäster, 3 användare
hofboss, Kengus89, Enigma

* Forum

* Om tidningen Åter



- Underbar tidning eftet att jag läst flera nummer hos en väninna är det nu dags för egen prenumeration
/lena S

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser