Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Vilken ras är det på min tupp?  (läst 1404 gånger)

aintsaints

  • Inlägg: 14
    • Västergötland
Vilken ras är det på min tupp?
« skrivet: 19 mar-12 kl 15:54 »
Mina höns har fått en stilig tupp, men vad är det för ras? Det har ingen betydelse så, han är lika fin för det men det vore roligt att veta! :D Han är större än mina Lohman höns, har dock inte vägt honom. Kanske är det nån blandning?


Ronny

  • Inlägg: 1637
    • Skåne
SV: Vilken ras är det på min tupp?
« Svar #1 skrivet: 19 mar-12 kl 16:13 »
Sånt här är så roligt att jag inte kan hålla mig ifrån.  :D Större än Lohman säger du. Det är på nåt sätt trots detta faktum liksom dvärghönsstuk på honom. Jag tror det är cochin i honom. Både stor och dvärg? Vad mer - Hedemora?
Håller lantraser för bevarande och det egna hushållet.

Azoo-Lina

  • Inlägg: 7326
  • Jag kan inte allt. Men väldigt mycket ;-)
    • Skåne
    • Fru Laurin
SV: Vilken ras är det på min tupp?
« Svar #2 skrivet: 19 mar-12 kl 16:24 »
Festligt, även jag tänkte dvärgtupp när jag såg bilden ;) Men är han större än Lohmannhöns så är han ju stor ::)  Tror ändå på blandning med Kochin men om han är stor kanske det är stor Kochin och  Isbar  :D eller något annat  ::) ;)
Har en underbar gubbe, 4 omöjliga vovvar, 6 busiga katter, lagom många höns och ankor och ett par hundra tusen bin! Läs mer om oss här http://www.frulaurin.n.nu eller här http://oloflaurin.blogspot.com/

aintsaints

  • Inlägg: 14
    • Västergötland
SV: Vilken ras är det på min tupp?
« Svar #3 skrivet: 19 mar-12 kl 17:44 »
Han har ju fjädrar på benen, själv hade jag gissat nåt med Cochin, men jag är nybörjare.

Jennyt

  • Inlägg: 3177
    • Västergötland
SV: Vilken ras är det på min tupp?
« Svar #4 skrivet: 19 mar-12 kl 17:47 »
Ja, Kochin e ju given.... men frågan är var rumpan kommer ifrån.... fniss
På gården samsas vi med tre katter, fyra hästar och ett helt gäng höns. Skånsk Blomme och Dvärg Kochin. Genbank för Svensk Blåanka sedan 2011.
Titta gärna in på www.jennysgröna.se

ORCA

  • Inlägg: 36
    • Västergötland
SV: Vilken ras är det på min tupp?
« Svar #5 skrivet: 19 mar-12 kl 21:08 »
Dv Brahma tycker jag det verkar kunna vara inblandat också :)


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

463 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter



- Denna tidning snubblade jag över redan 2002 typ, det bästa att lära sig de mästa. Varje person i detta avlånga land borde läsa denna. Butiker borde ta in dessa... älskar denna tidning. Köpte förut mycket böcker i butiken för många år sedan, men dom kom bort, syrakulturen , ost till husbehov och en del andra.
/ Anna-karin A

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser