Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Skaraborgare!  (läst 2640 gånger)

Alma

  • Inlägg: 124
    • Västergötland
Skaraborgare!
« skrivet: 20 dec-05 kl 12:15 »
Är ni inte lite sugna på att lära er smida kanske?  :) I Karlsborg finns möjligheten att starta en kurs om man blir sex deltagare (via ett studieförbund). Gissningsvis är vi bara två än så länge så jag försöker få med lite fler härifrån.
 Jag pratade med ledaren för det hela och han sa att han helst hade kursen under helger så det skulle kanske vara möjligt att delta även om man har en bit att åka. Skriv om ni är intresserade! /Alma
Jag ska lära mig allt!

Bran althor

  • Gäst
Re:Skaraborgare!
« Svar #1 skrivet: 20 dec-05 kl 19:08 »
När på året va den tänkt att starta?

davidB

  • Inlägg: 203
    • Västergötland
Re:Skaraborgare!
« Svar #2 skrivet: 21 dec-05 kl 11:59 »
Hejsan.
Det låter väldigt skoj. Vilken typ av smide är det tänkt? silver smide, järnsmide, mm ?
Vad handlar det om för kurs tid?
Har själv i flera år velat pröva och lära mig men inte haft möjligheten.
Här gärna av dig angående mer om när var hur.
MVH
David Bjugård
Töreboda
« Senast ändrad: 21 dec-05 kl 11:59 av kioskdavid »
Jag är ingen expert men jag gillar att klura ut lösningar och experimentera för att finna ett billigt alternativ.

Alma

  • Inlägg: 124
    • Västergötland
Re:Skaraborgare!
« Svar #3 skrivet: 21 dec-05 kl 15:15 »
Hej grannar! Kul att ni är intresserade!  Jag fann telefonnummer till kontaktpersonen dit man anmäler sig; 0505-12350. Det är förresten Studieförbundet Vuxenskolan som håller i kursen. Jag tror att den startar så fort det finns tillräckligt med deltagare så datum och sådant är nog inte spikat än. Vet inte heller vad det kostar eller hur många timmar det är...glömde visst att fråga ledaren det i min iver...det är järnsmide i alla fall, så mycket vet jag :)  Hoppas vi ses där!/Alma
Jag ska lära mig allt!

davidB

  • Inlägg: 203
    • Västergötland
Re:Skaraborgare!
« Svar #4 skrivet: 28 dec-05 kl 14:05 »
Jag var person nr 4 att anmäla mig och det ska helst vara 7 personer. Så kom igen det måste finnas några fler här i trakten som är intreserade. Sist så var det 4 st pass a 3 timmar på tisdagskvällar. Kostnaden blir då troligen ca 500:- + material
Jag är ingen expert men jag gillar att klura ut lösningar och experimentera för att finna ett billigt alternativ.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

522 gäster, 1 användare
ärt

* Forum

* Om tidningen Åter



- Att jag läst samtliga gamla nummer som fanns att få tag på för utlåning av denna tidning säger väl en hel del om vad jag tycker om den. En del av dem har jag lånat flera gånger. Jag älskar tidningen! Den är idérik, hoppingivande, livsbejakande, inspirerande och informativ och får mig att sjuda av iver och verksamhetslust. Jag kommer att köpa gamla nummer några i taget och nu är det verkligen dags att starta en prenumeration!
/Anneli

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser