Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Skräp/mat i näsan  (läst 4209 gånger)

8zw

  • Inlägg: 433
    • Södermanland
Skräp/mat i näsan
« skrivet: 06 jul-08 kl 22:33 »
Min ejderälling har fått skräp/mat i näsan. Det är inte helt täppt men man hör på andningen och ser att det är skräp där. Har bara lyckats ta bort det som fastnar utanpå med en pinsett men vad gör man åt det man inte kommer åt?
Han kan fortfarande andas med näsan men andas ibland med näbben öppen.
han har en tillräckligt djup vattenskål så att han kan doppa hela näbben så det kanske försvinner av sig självt?
Är det farligt på nått sätt om han blir helt täppt?
Påfågelduvor.

arnesson

  • Inlägg: 79
SV: Skräp/mat i näsan
« Svar #1 skrivet: 07 jul-08 kl 08:15 »
Prova att skölja med vatten eller koksaltlösning med en pippet, eller en sådan "bälj" som man sköljer öron med.
Har man och tre barn. Boende i sö halland. Mindre än en mil till småland och skåne. Har hund, katt, myskankor och en massa fiskar.

8zw

  • Inlägg: 433
    • Södermanland
SV: Skräp/mat i näsan
« Svar #2 skrivet: 07 jul-08 kl 12:27 »
Finns det ingen risk att han får vatten ner i lungorna då?
Påfågelduvor.

arnesson

  • Inlägg: 79
SV: Skräp/mat i näsan
« Svar #3 skrivet: 07 jul-08 kl 14:29 »
Du får ta det med måtta. Som när man tar på sig själv, lagom är bäst. Jag skulle säga att det är värt ett försök.
Har man och tre barn. Boende i sö halland. Mindre än en mil till småland och skåne. Har hund, katt, myskankor och en massa fiskar.

8zw

  • Inlägg: 433
    • Södermanland
SV: Skräp/mat i näsan
« Svar #4 skrivet: 08 jul-08 kl 22:43 »
Hjälpte lite grann att spola med vatten men jag tror att han får vatten ner i lungorna av det. Kanske han fixar att få bort det själv när han är äldre?
Påfågelduvor.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

461 gäster, 2 användare
Jenny Donai Manitski, alternaiv

* Forum

* Om tidningen Åter



- Tidningen åter har jag läst i några år som prenumerant innan dess läste jag hos vänner. Genom åren har jag utvecklats det har även tidningen och att ledaren skrivs av en så härlig och äkta människa som erkänner att man ibland får ge upp och tänka om. ALLA borde ha tidningen!
/ Maria

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser