Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Ny liten fröken  (läst 1327 gånger)

supersnällasilversara

  • Inlägg: 341
  • hellre lite skit i hörnet än ett rent helvete
    • Blekinge
Ny liten fröken
« skrivet: 21 apr-11 kl 22:09 »
Fick erbjudande idag om att tinga en gethona i den färg som jag vill ha men tackade nej... Suck! :'(
Vill ju gärna veta vad min egen get får för kön innan jag tingar en ny get.
Fast jag vet ju fortfarande inte om hon ska få nån.
Vill gärna spara en av mina egna honor.
Målet är två bockar, varav en kastrerad och två getter. Men tre getter kunde ju oxå vara mysigt...
Utan att ens ha fått några killingar så känns det som att jag kommer att ha svårt att sälja dem, de är ju så söta!
Nåja, nu är det säkert försent att ändra sig men jag gissar att jag får en ny chans nästa år.
Tålamod!!
Har 2st svarta orpington + en blå tupp. 3st Kopparfärgad Maran.  2st bruna+2st vita värphöns. 2st dvärgkochin, 2st isbar och några blandisar. 6st dvärggetter, två åsenfår. En vovve!

 

Anna S

  • Inlägg: 194
  • Glad 26åring som älskar både små och stora djur.
    • Södermanland
    • Afrikanska Dvärggetter
SV: Ny liten fröken
« Svar #1 skrivet: 22 apr-11 kl 09:22 »
Ja det är ju såklart alltid roligast att kunna behålla sina egna. Och ja det är alltid svårt att sälja/slakta sina egna, men de kommer nya och lika söta nästa år :)
Jobbar med djur och barn, har själv häst, hund, kanin, getter och hamstrar, kika gärna på www.dvarggetter.n.nu :)


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

418 gäster, 1 användare (1 dolda)

* Forum

* Om tidningen Åter



- Var väldigt intressant att läsa om vinterskörd. Så blir att försöka sig på det iår. Även mitt intresse för permakultur har väckts och jag hoppas på att det kommer fler artiklar om detta ämne och hur man kan starta upp det hemma.
/Sanna J

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser