Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Knölar på revben?  (läst 1372 gånger)

Tord

  • Inlägg: 48
  • 3 st hästar samt 5 Får,höns, katter,hundar.
    • -
Knölar på revben?
« skrivet: 07 nov-20 kl 13:20 »
Hej har precis slaktat två linderödare.
Revbenen på insidan hade typ knölar som det vart brott på revbenen? Är det ng som har sett det innan??
Livet på Landet:-)

Tord

  • Inlägg: 48
  • 3 st hästar samt 5 Får,höns, katter,hundar.
    • -
SV: Knölar på revben?
« Svar #1 skrivet: 07 nov-20 kl 14:11 »
El har min grisar varit väldigt bråkiga mot varandra? Ska sägas att det varit tre gyltor med ytor på 15x50 met. och en ålder på ca 11 månader!!
Livet på Landet:-)

Karlsdotter

  • Inlägg: 1466
    • Ångermanland
SV: Knölar på revben?
« Svar #2 skrivet: 07 nov-20 kl 20:17 »
Det ser inte ut som benbrott. Snarare vitamin/mineralbrist eller nån annan sjukdom. Jag skulle visa bilden för en veterinär för att veta att köttet var säkert att äta

Tord

  • Inlägg: 48
  • 3 st hästar samt 5 Får,höns, katter,hundar.
    • -
SV: Knölar på revben?
« Svar #3 skrivet: 08 nov-20 kl 09:22 »
Jag kollar vidare!! Har ätit en välbalanserad kost med piggfor spannmål! Och vitaminer!
Livet på Landet:-)


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

397 gäster, 1 användare
Tur-Johan

* Forum

* Om tidningen Åter



- Snubblade över tidningen på biblioteket häromdagen. Blev kvar till stängning och lånade till slut hem sista årgången. Så intressant läsning!
Både jag och min man har saknat en tidning med "mer djup" och mindre gloss. Kul att lära sig mer om intressanta, nödvändiga ämnen.
Även om tidningen är fin...
/Jeanette

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser