Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Naturman söker Kvinnlig partner/vän  (läst 2054 gånger)

Carpentarius

  • Inlägg: 2
    • Jämtland
Naturman söker Kvinnlig partner/vän
« skrivet: 23 aug-23 kl 08:28 »
Det är en stilla morgon. Tittar ut över älven och vildmarkens oändlighet, bort mot fjälltopparna. Den lätta brisen för sakta dofter och naturens ljud mot mig. Det finns något självklart i detta. Fridfullheten, stillheten, så som jag trivs.
Nybryggt kaffe i koppen, min älskade hund ligger vid min sida, allt är som det ska...nästan.
Nu har jag varit själv ett tag efter en lång relation. Det har varit fint med ensamheten, bra för själen. Landat i mig själv. Men allt har sin tid, så som det ska.

Nog borde det finnas en kvinna som även som jag vill bo så här i vildmarken? Nära naturen, djuren, vandra, fiska och slå upp mitt tält vid en vacker fjällsjö? Men alltid tillsammans med min älskade hund. Där kan man ligga och fundera på absolut ingenting, eller fortsättningen, nästa kreativa projekt, höns, hur man får potatis att växa bäst på fjället. Odla för husbehov. God mat, ett glas vin, kvällen vid köksbordet och stunder för goda samtal, det är fint. Men man behöver inte säga så mkt alltid. Ibland är dom bästa samtalen i dom tysta stunderna, tillsammans.

Jag är 60 nu. Min förra partner var 43. Det är i själen man möts, inte i siffror. Vi hade ett långt och fint liv tillsammans. Men min längtan till naturen blev för stor. Oundvikligt att våra vägar skulle skiljas, förr eller senare. Ett hållbart liv, där helheten av livet i sig blir livsprojektet. Lagom av allt. Det är där jag ville vara, och är nu. Odla för husbehov, men även måla en tavla, laga mat ute, men även inne. Ett trivsamt hem, men även ett enkelt tält. Intressera sig för sin omgivning och hur den mår. Men aldrig i ett ekorrhjul. Alltid min älskade hund vid min sida. Djupa samtal, men stunder av humor.
Social enstöring? Jo, det är jag nog. Behöver båda. Att kunna föra sig i alla sociala sammanhang, även det är en konst. Kultur, konst, teater, musik...otroligt spännande människor. Det händer något i dom, det rör sig inom dom som gör livet spännande. Konstnärssjälar, dom gillar jag. Skapare.

En kärlek till en partner/livskamrat där man skapar livet tillsammans, har samma mål, är något av det vackraste som finns. Respekten, ömheten, lyckan av att uppnå mål tillsammans. Det är dax för det. Men alltid med min älskade hund vid vår sida.

Jag vill tro att den kvinna jag söker kan finnas på en sida som denna. I Alternativt tänk. Där möts våra tankar, en bra början. Du, som jag, gillar inga långa chattkonversationer. Det är det gemensamma livet vi vill åt. Som partners. Som vänner. Det är dax nu. Finns ingen anledning att spilla tid.
 
If it makes you happy it doesn´t have to make sense to others

Liz

  • Inlägg: 7
    • Skåne
SV: Naturman söker Kvinnlig partner/vän
« Svar #1 skrivet: 24 aug-23 kl 22:34 »
Mycket fint formulerat, allra helst att den älskade hunden vävs in hela tiden. Jag kan inte heller leva utan mina fina fyrbenta vänner.  Jag har två underbara hundar, är en typisk skytt-kvinna. Hyser även kärleken till naturen och har den stora lyckan att bo mitt i "Nangijala". Är några år äldre än dig, men tycker att ålder är mest en siffra!

Vanja trä

  • Inlägg: 8
SV: Naturman söker Kvinnlig partner/vän
« Svar #2 skrivet: 15 nov-23 kl 21:13 »
Hej naturman,
Jag gör ett nytt försök att komma i kontakt.
Dina ord väckte min nyfikenhet och längtan efter att dela ord och tankar i vardagen. Att dela sysslor och göra livet vackert tillsammans.
Jag är djur- och naturälskare. Naturen och djuren gör mig levande och närvarande i nuet.
Jag flyttade till torpet i Norra Hälsingland för 11 år sedan. Skolade om till snickare och jobbar med fönsterhantverk och snickrar stolar.
Odlar min mat och klappar min hund och katt, men jag drömmer om något mer.
Om du är 60, är det 7 år mellan dig och mig.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

435 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter



- Otroligt mycket läsvärda artiklar. Jag väntar alltid med spänning på nästa nummer, en otroligt bra tidning!
/ Pia Elldalen

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser