Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Etotal till Getter?  (läst 763 gånger)

Kalahari

  • Inlägg: 2
Etotal till Getter?
« skrivet: 02 apr-09 kl 12:15 »
Hej
Jag har Etotal hemma och nu har min stackars getter fått löss. :'( Var nere och skulle köpa Flusa men det hade dom inte inne å dom hade ingen aaaning när det skulle komma in >:(, å jag tycker ju så syndom mina små getter och killingar.  Så vet någon om man kan använda Etotal till getter? Vi använder inte mjölk eller köttet, dom e bara våra husdjur om man kan säga så  ::).

Hoppas någon vet !

Mushi

  • Inlägg: 269
SV: Etotal till Getter?
« Svar #1 skrivet: 03 apr-09 kl 14:08 »
Jag skulle inte våga hälla Etotal på en get. Fast jag vet inte om det kan vara farligt (just därför skulle jag inte våga alltså). Etotal är rätt giftigt och man skulle åtminstone vilja veta att den tar lusen som getterna har. Det finns andra medel, förutom Flusa, som är anpassade för idisslare. Vissa löss dör av solljus (UV), så att släppa ut getterna i vårsolen kanske räcker??

Kalahari

  • Inlägg: 2
SV: Etotal till Getter?
« Svar #2 skrivet: 03 apr-09 kl 17:07 »
Dom har varit ute hela vintern(självklart kandom gå in när dom vill) så jag tror inte soljuset räcker på just dessa.

Är det någon annan som vet?

goldqueen

  • Inlägg: 245
    • Värmland
SV: Etotal till Getter?
« Svar #3 skrivet: 03 apr-09 kl 22:44 »
Gör inte det pga av att dom har killingar!!


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

327 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter



- En kanontidning på alla vis!
/Michael Andreasson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser