Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Messmör utan socker  (läst 4141 gånger)

Skaffaren

  • Inlägg: 310
  • Quod bonum, felix faustumque sit
    • Skåne
    • Huset Sagergrim
Messmör utan socker
« skrivet: 20 dec-17 kl 13:04 »
Tidigare har jag kunnat köpa Fjällbrynts messmör utan socker, men det verkar ha försvunnit från hyllorna.
Är det någon som vet om det tillverkas fortfarande?
Eller bor jag för långt söderut?
Gräset är grönare på våran sida.

Karlsdotter

  • Inlägg: 1466
    • Ångermanland
SV: Messmör utan socker
« Svar #1 skrivet: 20 dec-17 kl 13:34 »
Fjällbrynt natur finns och det har inget tillsatt socker. Det innehåller minst socker av de olika alternativen 46g
Messmör görs ju av vasslen och bildas av det mjölksocker som är kvar efter ystningen. Så helt sockerfritt får du nog inte så vida det inte är nåt istället för äkta messmör

 

Skaffaren

  • Inlägg: 310
  • Quod bonum, felix faustumque sit
    • Skåne
    • Huset Sagergrim
SV: Messmör utan socker
« Svar #2 skrivet: 20 dec-17 kl 14:05 »
Fjällbrynt natur finns och det har inget tillsatt socker. Det innehåller minst socker av de olika alternativen 46g
Messmör görs ju av vasslen och bildas av det mjölksocker som är kvar efter ystningen. Så helt sockerfritt får du nog inte så vida det inte är nåt istället för äkta messmör

Så heter det nog. Det kanske är därför jag inte hittar det när jag googlar.
Tack för hjälpen  :)
Gräset är grönare på våran sida.

Anders Wallmark

  • Inlägg: 1
SV: Messmör utan socker
« Svar #3 skrivet: 11 feb-18 kl 18:19 »
Gör Du egen kefir kan Du koka messmör själv, men den blir syrlig.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

342 gäster, 4 användare
mommo, xaelanar, Be, Thomas Lindberg

* Forum

* Om tidningen Åter



- Snubblade över tidningen på biblioteket häromdagen. Blev kvar till stängning och lånade till slut hem sista årgången. Så intressant läsning!
Både jag och min man har saknat en tidning med "mer djup" och mindre gloss. Kul att lära sig mer om intressanta, nödvändiga ämnen.
Även om tidningen är fin...
/Jeanette

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser