Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Vinterfoder  (läst 2024 gånger)

looopa

  • Inlägg: 2
    • Halland
Vinterfoder
« skrivet: 01 nov-16 kl 21:18 »
Är nybliven vaktelägare.
Dom går mest ute i en kaninbur och har tillgång till ett litet hönshus med mycket halm och en värmelampa.
Jag har hittills bara gett dom kycklingfoder i en foderautomat och dom äter som små hästar!
Jag hade tänkt låta dom ha den lilla gården och huset precis som det är hela vintern men funderar nu på att ge dom tillskott av mer energirik mat för att klara kylan. Så jag undrar alltså om man kan ge dom vildfågelfrön? Kokosnöt? Fröbollar?
Ska man finfördela fröna eller får dom i sig det ändå?
Ska man ge dom grönsaker under vintern? Vilka grönsaker?
Frågorna hopar sig. Ge mig lite råd!

Vaktlar2012

  • Inlägg: 61
    • Södermanland
SV: Vinterfoder
« Svar #1 skrivet: 12 jan-18 kl 22:44 »
Är nybliven vaktelägare.
Dom går mest ute i en kaninbur och har tillgång till ett litet hönshus med mycket halm och en värmelampa.
Jag har hittills bara gett dom kycklingfoder i en foderautomat och dom äter som små hästar!
Jag hade tänkt låta dom ha den lilla gården och huset precis som det är hela vintern men funderar nu på att ge dom tillskott av mer energirik mat för att klara kylan. Så jag undrar alltså om man kan ge dom vildfågelfrön? Kokosnöt? Fröbollar?
Ska man finfördela fröna eller får dom i sig det ändå?
Ska man ge dom grönsaker under vintern? Vilka grönsaker?
Frågorna hopar sig. Ge mig lite råd!

jag brukade ge mjölmask och andra insekter. Men du kan ge kalkonstart.
Har du Vaktlar tillsalu och bor i Sthlm? hör av dig :)


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

621 gäster, 6 användare (1 dolda)
LimJans, xaelanar, von tratt, Jon.b, alternaiv

* Forum

* Om tidningen Åter



- Hittade den tidning hemma hos en vän. Fångade mitt intresse och jag uppskattade den bredd av artiklar. Har själv nu påbörjat en prenumeration
/Martin

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser