Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Nick i Handboken? Ja, med begränsningar...  (läst 2490 gånger)

sɹǝpuɐ

  • Inlägg: 5876
  • Vad händer om du tänker tvärtom? Vänder på det?
    • -
Nick i Handboken? Ja, med begränsningar...
« skrivet: 13 jan-15 kl 21:38 »
Det har varit en del synpunkter på det här med riktigt namn i Handboken...

Petter och jag har diskuterat det.

Det har nog setts som ett hinder för en del? Så därför tar vi bort det hindret, men med vissa begränsningar.

Det är fortfarande önskvärt att de som skriver i Handboken använder sitt riktiga namn, men om man av en eller annan anledning inte vill göra det så är det nu OK att använda nick i Handboken.

Begränsningen är att om man vill använda ett nick så skall man använda exakt samma nick både på forumet och i Handboken. En del här är gamla på forumet och har ett mycket väl känt nick, och det är då OK att man använder samma nick i Handboken. Det kan till och med göra att förtroendet ökar för det skrivna eftersom många är bekanta med nicket, men inte har en aning om vem Lisa Sopprot eller Erik Barkspade är. För utomstående kan nick dock vara obekanta, så det är fortfarande bra med riktiga namn. De flesta texter har troligen många författare som bidrar, och då blir det troligen en blandning av nick och riktiga namn.

Jag tror att det är möjligt att ändra befintliga konton i Handboken, om det känns väldigt angeläget. Vill du göra det, skicka i så fall ett PM till mig, så kan jag ändra namnet för ditt konto från ditt riktiga namn till ditt nick.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

358 gäster, 5 användare (1 dolda)
xaelanar, javill, malarmaster, Palle500

* Forum

* Om tidningen Åter



- Reportaget om ostkursen gör att man blir så sugen!
/Sanna h

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser