Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Ny avdeling i Övriga ämnen - Cykling  (läst 8912 gånger)

sɹǝpuɐ

  • Inlägg: 5876
  • Vad händer om du tänker tvärtom? Vänder på det?
    • -
SV: Ny avdeling i Övriga ämnen - Cykling
« Svar #20 skrivet: 16 dec-12 kl 13:19 »
Min kalkyl ovan är naturligtvis mest en teoretisk övning i dagens samhälle. Men också ett betyg på hur effektivt dagens samhälle och energiutnyttjande är.

Jag skulle vilja leva i ett samhälle där cykeln är vardag och bilen är en sällsynt lyx. För mig personligen är det redan så, troligen även för en del andra här på forumet. Jag misstänker att vi kommer att bli fler, dels av eget val, men också för att många kommer att tvingas till det som en följd av bland annat oljetoppen. Men fortfarande tror jag att utveckling går mest åt "fel" håll, både i Sverige och globalt. Mer bilar, mer vägar, mer stormarknader, fler parkeringsplatser, större städer, billigare mat, mer mekanisering, ökad centralisering.

För mig är cykeln både vardag och lite av en symbol för ett uthålligt samhälle.   8)


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

317 gäster, 3 användare
xaelanar, Storlyckans Anna, Palle500

* Forum

* Om tidningen Åter



- Fantastiskt inspirerande
/Catarina L

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser