Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Pris på benfritt getkött?  (läst 3442 gånger)

Lars Pers Maria

  • Inlägg: 753
    • -
Pris på benfritt getkött?
« skrivet: 27 apr-11 kl 08:47 »
Lägger min prisfråga även här:
Jag har 40 kg benfritt getkött i frysen som jag tänkte göra korv på men det blev inte av. Nu har jag en ev köpare. Vilket pris är rimligt? Har inte sålt kött förut. Köparen har en restaurang.
Vad har ni andra tagit?
Nybyggarkvinna från förförra seklet. Pånyttfödd bondesjäl som vill hålla släktgården vid liv och inte glömma gamla kunskaper. Man o tre stora barn.
Getgård med ostproduktion, ett par hästar, höns, ankor, råttfångare, highländare, anställd islandshund och en tax som lagårdskatt.

CarinaL

  • Inlägg: 3
    • Uppland
    • http://undulater.webdon.nu
SV: Pris på benfritt getkött?
« Svar #1 skrivet: 25 okt-11 kl 12:21 »
Lägger min prisfråga även här:
Jag har 40 kg benfritt getkött i frysen som jag tänkte göra korv på men det blev inte av. Nu har jag en ev köpare. Vilket pris är rimligt? Har inte sålt kött förut. Köparen har en restaurang.
Vad har ni andra tagit?

Tyvärr så vet jag och kan inget om det. Det jag förundras över är att inga svarar. Många som läser em inte svarar. Är alla okunniga här? det verkar de då inte vara. Undra vad det beror på??!!! :-\
Har själv lagt in en förfrågan. Om getuppfödare sökes. "många" har läst. Men ingen har nappat  :'(

Lycka till med din försäljning.
Vänlig hälsning Carina


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

310 gäster, 3 användare (1 dolda)
xaelanar, Banelinjen

* Forum

* Om tidningen Åter



- Förvånansvärt väl sammansatt och innehållsrik tidning! Kanske är det just för att den är skriven av entusiaster, inte professionella skribenter, som den andas så mycket glädje och inspiration.
/Jeuce

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser