Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Pluginhybrid  (läst 1492 gånger)

bacchus

  • Inlägg: 83
    • Västergötland
    • Wienåret
Pluginhybrid
« skrivet: 08 maj-08 kl 09:45 »
Det har pratats länge om att det ska komma pluginhybrider, men när? Jag letar på nätet lite då och då, men jag har fortfarande inte lyckats hitta någon som är i serieproduktion än.

Någon som vet om det finns någon att köpa nu eller när de kommer?
"Jeden Tag, jede Sekunde triffst Du eine Entscheidung, die Dein Leben verändern kann."
-- Lola rennt

ollebolle

  • Inlägg: 673
SV: Pluginhybrid
« Svar #1 skrivet: 13 maj-08 kl 08:39 »
När batterierna kommer ner i vettiga priser kommer elhybriden.

För att få vettiga priser krävs att en hel del pungar ut med c:an hundratusen extra för en bil som vart femte år behöver en ny batteripack för sisådär 100000.

Det blir en ond cirkel då batterierna kommer till när bilen blir tillverkad i miljontal. Men för att få upp antalet måste batterierna bli billiga. Någon stor bilkoncern klarar detta bara vi är beredda att öppna plånboken på vid gavel.

Vi klagar nu på kamremsbytets höga pris. Kan kosta uppåt 10000 kr. Batteribytet kostar 10-dubbla.

Vi fattiglappar som är miljömedvetna får cykla. 


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

786 gäster, 2 användare
Veztra, von tratt

* Forum

* Om tidningen Åter



- Jag älskar när tidningen kommer! Myskväll och massor med läsningar!
/Melissa

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser