Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  getinredning?  (läst 3631 gånger)

christine

  • Inlägg: 1693
  • Bor i Skinnskatteberg, Västmanland.
    • Västmanland
getinredning?
« skrivet: 29 aug-06 kl 21:48 »
Var finns det företag som säljer getinredning typ, fodergrindar, mjölkbord etc?

Har hittat en del men inte allt.   ;D
Söker en livskamrat som vill bo med mig på gården.

 

GETOST

  • Inlägg: 6
Re:getinredning?
« Svar #1 skrivet: 03 sep-06 kl 15:46 »
Hej .Vad har du hittat för inredning,söker själv men ej hittat något ,skriv gärna vad du har hittat det någonstans.
mvh Fredrik

christine

  • Inlägg: 1693
  • Bor i Skinnskatteberg, Västmanland.
    • Västmanland
Re:getinredning?
« Svar #2 skrivet: 04 sep-06 kl 12:19 »
Det enda jag hittat så här långt är mjölkanläggning från Westfalia Surge.

Jag vet att Delaval också har men de är så dyra.  :)
Söker en livskamrat som vill bo med mig på gården.

GETOST

  • Inlägg: 6
Re:getinredning?
« Svar #3 skrivet: 04 sep-06 kl 18:20 »
Hur många getter skall ni ha?hur skall stallet se ut osv eller hur ser det ut nu? mvh Fredrik

christine

  • Inlägg: 1693
  • Bor i Skinnskatteberg, Västmanland.
    • Västmanland
Re:getinredning?
« Svar #4 skrivet: 04 sep-06 kl 20:03 »
Vi ska bygga om gamla kostallet för 100-200 getter. Vi håller på och projekterar just nu.

Nu ser stallet ut som om gud glömt det. All el ska rivas ut, innertaket ska bytas, väggarna putsas och målas, mjölkrummet ska kaklas osv. Vattenkoppar, rasthage etc.
Söker en livskamrat som vill bo med mig på gården.

christine

  • Inlägg: 1693
  • Bor i Skinnskatteberg, Västmanland.
    • Västmanland
Re:getinredning?
« Svar #5 skrivet: 04 sep-06 kl 20:06 »
Bilder ser man hur det ser ut nu till viss del. Elen har vi klippt då det var strömförande ledningar överallt. Vissa armaturer var sotiga med spretiga ledningar. Rena dödsfällan.
Söker en livskamrat som vill bo med mig på gården.

Gruff

  • Inlägg: 4550
    • Östergötland
    • Caprifool
Re:getinredning?
« Svar #6 skrivet: 04 sep-06 kl 23:17 »
Här finns det en del. Rekvierar man papperskatalogen är den på franska. Men om man inte kan det så har man bra hjälp av den enelska versionen av websidan som stöd. Och tänk på att även ta den separata mejerikatalogen. Jag vart lite snopen när jag först fick en katalog med allt FÖRUTOM mejeri  ;)

http://www.catalliance.com

Villola

  • Inlägg: 76
    • Ångermanland
Re:getinredning?
« Svar #7 skrivet: 05 sep-06 kl 07:44 »
Hejsan  Cristine det finns nytillverkade fodergrindar som är låsbara samt en hel del utrustning som är speciellt gjort för getter,o det tillverkas inte så värst långt från dig så hör av dig du har ju mitt nr.

christine

  • Inlägg: 1693
  • Bor i Skinnskatteberg, Västmanland.
    • Västmanland
Re:getinredning?
« Svar #8 skrivet: 05 sep-06 kl 21:04 »
Var i skärvången hos Tor och fick en del tips och råd idag. Nu går hjärnan på högvarv. Här ska det bli getter. :D
Söker en livskamrat som vill bo med mig på gården.

Lars Pers Maria

  • Inlägg: 753
    • -
Re:getinredning?
« Svar #9 skrivet: 14 okt-06 kl 20:08 »
Villola! Var finns denna inredning? Jag står i min lagård och kliar mig i huvet och funderar över nästa steg i byggande. Under tiden ökar ströbädden hos getterna och det hoppar nog över snart...

Jag vill väldigt gärna veta vem som tillverkar låsgrindar till getter. Visserligen kan jag snickra till nåt i trä men det blir ofta så klumpigt.

Så, hör av dig!!!

Tack!
Nybyggarkvinna från förförra seklet. Pånyttfödd bondesjäl som vill hålla släktgården vid liv och inte glömma gamla kunskaper. Man o tre stora barn.
Getgård med ostproduktion, ett par hästar, höns, ankor, råttfångare, highländare, anställd islandshund och en tax som lagårdskatt.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

502 gäster, 1 användare
skräptanten

* Forum

* Om tidningen Åter



- Kvartalets höjdpunkt för mig, när det nye Åter kommer!
/Ann-Louise L

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser