Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Avokado till hönor  (läst 16999 gånger)

Linkoso

  • Inlägg: 10321
    • -
    • Höns i Trunsby
SV: Avokado till hönor
« Svar #20 skrivet: 09 dec-09 kl 18:47 »
Ät inte för mycket bara. ... :P Avocado är inte bra för människor eller i för stor mängd. :P
Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

Lundahund

  • Inlägg: 224
  • Mina höns är vad som skiljer mig från de utbrända
    • Uppland
SV: Avokado till hönor
« Svar #21 skrivet: 15 okt-10 kl 13:14 »
Hej!
Gav mina fyra halva avokados i morse innan jag åkte hemifrån med har nu läst att det är giftigt för höns! Vad kan jag förvänta mig när jag kommer hem?!!!
Orolig....  :'(
// Lundahund
Bor på landet mellan Bålsta och Sigtuna med make, barn, hundar, katter och 13 vackra höns & tuppar; Isbar och blandraser.

Azoo-Lina

  • Inlägg: 7326
  • Jag kan inte allt. Men väldigt mycket ;-)
    • Skåne
    • Fru Laurin
SV: Avokado till hönor
« Svar #22 skrivet: 16 okt-10 kl 09:10 »
Skulle tro att det inte är något större problem när det inte är större mängder.

Du vet väl att lök är giftigt för hundar ;) Min bekants labbevalp åt ett kilo och producerade gasmängder som kunde värmt Göteborg en vecka :-X Men för övrigt blev den inte dålig.

De flesta saker som är giftiga är OK i små mängder men det skadar inte att undvika dem i en planerad foderstat.

Berätta hur det går med dina hönor. Jag håller tummarna! :D
« Senast ändrad: 17 okt-10 kl 09:49 av Azoo-Lina »
Har en underbar gubbe, 4 omöjliga vovvar, 6 busiga katter, lagom många höns och ankor och ett par hundra tusen bin! Läs mer om oss här http://www.frulaurin.n.nu eller här http://oloflaurin.blogspot.com/

Lundahund

  • Inlägg: 224
  • Mina höns är vad som skiljer mig från de utbrända
    • Uppland
SV: Avokado till hönor
« Svar #23 skrivet: 17 okt-10 kl 00:15 »
Tack AzooLina, du är gullig! :)
Och du har rätt dessutom, de verkar må bra allihop. :D
Bor på landet mellan Bålsta och Sigtuna med make, barn, hundar, katter och 13 vackra höns & tuppar; Isbar och blandraser.

Vilse

  • Gäst
SV: Avokado till hönor
« Svar #24 skrivet: 17 okt-10 kl 03:48 »
Mina äter avocado,,husse var storätare av avocado och han slängde ut med matrester til hönsen,,inga problem.

taccotad

  • Inlägg: 376
    • Skåne
SV: Avokado till hönor
« Svar #25 skrivet: 17 okt-10 kl 07:52 »
Hej!
Gav mina fyra halva avokados i morse innan jag åkte hemifrån med har nu läst att det är giftigt för höns! Vad kan jag förvänta mig när jag kommer hem?!!!
Orolig....  :'(
// Lundahund

När jag gav avokado en gång så mådde hönsen inte bra på kvällen. Jag hade bara 5 st och gav väl en halv avokado kanske. Dom var allmänt stirriga och nervösa och hade lite racerbajs några dagar. Men dom överlevde. Usch, vilket dåligt samvete jag hade.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

421 gäster, 1 användare
Bustera

* Forum

* Om tidningen Åter



Bästa tidningen!
/Malin Eklöv

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser