Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Vad sår ni nu?  (läst 8389 gånger)

Tångräkan

  • Inlägg: 1980
    • Åland
SV: Vad sår ni nu?
« Svar #40 skrivet: 04 feb-19 kl 17:40 »
Oh ja, jag var och köpte mera växtbelysning idag, det kliiiar så rysligt i fingrarna!

Har redan sått chili, basilika, koriander och rucola. Ska förså purjo, sparris, grönkål och lite blommor inne och tänker göra ett försök att så i snö (det kom 50 cm till i helgen!) i pallkrage så fort jag hinner hem innan det blir mörkt. Då blir det dill, sallat, kål och spenat åtminstone. Har som "javill" en del gamla fröer men om man inte har så höga förväntningar brukar det funka ändå!  :)

Var dig själv, alla andra är redan upptagna.

Gurkmeja

  • Gäst
SV: Vad sår ni nu?
« Svar #41 skrivet: 04 feb-19 kl 20:27 »
Nu börjar jag med Chili, paprika, tomatpaprika, physalis (de lägre sorterna ger ju enormt med bär) smultron/jordgubbar, aubergine.. Dvs inget direkt exalterande, och jag tänker (nog) vara måttfull med hur mkt jag sår i år [emoji6]

Postat med Alternativ.nu´s app


von tratt

  • Inlägg: 1760
    • Skåne
SV: Vad sår ni nu?
« Svar #42 skrivet: 05 feb-19 kl 02:42 »
Jag har petat ner ett par luktärter. Paprika och smultron härnäst. Balkongbruk. Jag har sparat en dålig men ljusstark skrivbordslampa som nog ska få bli växtbelysning, måste gillra upp den på nåt sätt bara.
Jag bor i lägenhet så jag är inte trovärdig.

 

Be

  • Inlägg: 380
    • Finland
SV: Vad sår ni nu?
« Svar #43 skrivet: 05 feb-19 kl 09:08 »
Köpte ett par växtlampor som kan sättas i vanliga armaturer – vissa växter tar sån stryk av den långa mörka perioden att jag tänkte testa så här nu. Men då ryms lite frön under samtidigt! Satte rucola häromveckan (men tyvärr verkar den inte riktigt ta sig :( ) Tomatfröna och purjon har inte kommit upp ännu men det är på gång. Och rosmarinen fick åka ut i farstun på stratifiering.
Ingen människa är illegal


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

501 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter



- Det här är tidningar som jag kommer hålla reda på och spara på samma ställe, de fungerar som en uppslagsbok!
/Lovisa

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser