Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Ny tvättmaskin;problem.  (läst 1564 gånger)

Gröfre Slissing

  • Inlägg: 1627
    • -
Ny tvättmaskin;problem.
« skrivet: 10 nov-19 kl 09:24 »
God morgon! Kanske är detta ett garantiproblem? Kört ett par gånger med en ny Cylinda tvättmaskin  som fungerade bra; plötsligt verkar inte strömmen komma in i maskinen. Ström finns; ingen säkring defekt. Finns det någon form av säkring på / i tvättmaskinen?
Hälsning!
G S
"Klar låg himlen över viken; solen stekte hett.." ("Vackert väder") (Fröding)
"Tjock låg oljan över viken; ingen stekte fläsk..("Gulfkriget")(Henric Pllebsen)

torbjorn

  • Inlägg: 13715
    • Medelpad
SV: Ny tvättmaskin;problem.
« Svar #1 skrivet: 11 nov-19 kl 13:34 »
Vet inte hur det är med dagens Cylindamaskiner, men de modeller som såldes för 15-20 år sedan hade en finsäkring som sitter i en hållare bredvid intaget för nätkabel. Om det finns en säkring, så borde den finnas omnämnd i bruksanvisningen.  Men det låter som om det är ett garantifall, om maskinen är i stort sett ny,

Berberis

  • Inlägg: 1575
    • Närke
SV: Ny tvättmaskin;problem.
« Svar #2 skrivet: 11 nov-19 kl 17:42 »
Är locket ordentligt stängt? På min tvättmaskin (10 år gammal Miele) måste jag alltid trycka till lite extra för att stänga först trumman och sedan locket. Inte så hårt, utan "vänligt och bestämt" med båda händerna.

 

Gröfre Slissing

  • Inlägg: 1627
    • -
SV: Ny tvättmaskin;problem.
« Svar #3 skrivet: 13 nov-19 kl 08:33 »
"torbjorn" Nej, någon sådan säkring finns inte på min maskin.

"Berberis" Haar provat detta med locket; ibland kan det ju vara så, men det stänger ordentligt.

Tack, mina herrar, för era svar. Jag har kontaktat "Cylinda" för att få råd & hjälp!
Hälsningar!
G S
"Klar låg himlen över viken; solen stekte hett.." ("Vackert väder") (Fröding)
"Tjock låg oljan över viken; ingen stekte fläsk..("Gulfkriget")(Henric Pllebsen)


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

286 gäster, 2 användare
xaelanar, Storlyckans Anna

* Forum

* Om tidningen Åter



Episk tidning! Har följt mig från intresserad till självhushållare med gård och allt.
/Mikael Book

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser